شناسهٔ خبر: 123803 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف حفظ و ارتقاء امنیت دریایی منطقه انجام شد؛

برگزاری مانور مشترک اقتدار ٧ در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

مانور نظامی مانور اقتدار ٧ با مشارکت دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف حفظ و ارتقاء امنیت آبراه استراتژیک خورموسی، سواحل و محدوده لنگرگاهی مجتمع بندری امام خمینی(ره) و افزایش تعاملات و همکاری‌ها با دریابانی نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌  بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام برگزاری مانورمشترک اقتدار ٧ در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت:  در جریان این مانور مشترک علاوه بر یگان‌های دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی، گشت‌های دریایی یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی(ره) به همراه ناوگان دریایی این اداره کل مشارکت کرده و به ایفای نقش‌های پشتیبانی، آتش‌خواری و جستجو و نجات دریایی پرداختند.

آقائی در ادامه افزود: بر اساس سناریوی این مانور، به دنبال شناسایی چند نفر عامل خرابکاری در یک فروند شناور در محدوده اسکله‌های این مجتمع بندری، نیروهای  واکنش سریع دریابانی وارد عمل شده و در صدد مقابله با این عوامل بر آمدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد : نیروهای شرکت کننده در جریان مانور به پشتیبانی عملیات و کمک مصدومین حادثه و انتقال آنان به خشکی پرداختند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، حفظ و ارتقاء امنیت دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مبادی اصلی واردات و صادرات کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم با مشارکت دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی و یگان حفاظت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و برگزاری مانورهای ادواری مشابه در طول سال حاصل می شود.