شناسهٔ خبر: 123862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خبر داد؛

برخورداری روستاهای بالای ۵۰ خانوار بوشهر از راه دسترسی مناسب

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ۴۰۸ روستای بالای ۵۰خانوار جمعیت استان ۳۹۹ روستا معادل ۹۸.۷ درصد از راه آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ۴۰۸ روستای بالای ۵۰خانوار جمعیت استان ۳۹۹ روستا معادل ۹۸.۷ درصد از راه آسفالت برخوردار هستند.

اخترشناس افزود: پروژه آسفالت جاده ریز - جم به سرچشمه پس از ۱۰ سال توقف در دولت سیزدهم از سر گرفته شد و با اجرای این پروژه که تنها پنج کیلومتر آن باقی مانده و تلاش می شود تا دهه فجر به بهره برداری برسد، تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر از راه روستایی مناسب برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: با اجرای این جاده شهر شُنبه شهرستان دشتی از بن بست جغرافیایی خارج شده و مسیر ریز به مرکز استان نیز ۵۰ کیلومتر کاهش می یابد.

به گفته اخترشناس با بهره برداری از این محور روستایی؛ استان بوشهر از جمله نخستین استان‌های کشور به شمار می‌رود که همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت آن از راه دسترسی مناسب و با کیفیت برخوردار می‌شوند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر، تنها ۹ روستای بالای ۲۰ خانوار بوشهر آسفالت مناسب ندارد که به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.