شناسهٔ خبر: 123927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه اعلام بار مجازی ویژه رانندگان و کامیون داران کرمان آماده راه‌اندازی است

سامانه اعلام بار مجازي ويژه رانندگان و كاميون داران كرماني آماده راه اندازي است در راستای تحقق مطالبات رانندگان جاده ای، مقدمات اجرای طرح سامانه اعلام بار مجازی با پیگیری های مجدانه حوزه معاونت حمل ونقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان فراهم شده است و بزودی به مرحله اجرا در می آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان درجمع تشکل های صنفی کارفرمایی و کارگری بخش حمل ونقل کالای استان گفت: با توجه به درخواست و مطالبه رانندگان ناوگان حمل و نقل بار مرکز استان ، سامانه اعلام بار مجازی بعد از عملیاتی شدن در شهرستان های زرند ، بردسیر و سیرجان، آماده اجرایی شدن در مرکز استان است.

عراقی زاده با بیان این که انجام صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان به صورت مجازی در آینده تمدید و انجام خواهد شد، تصریح کرد: صدوربارنامه شرکت های حمل ونقل کالا از هم اکنون به صورت الکترونیکی انجام می شود و عملا صدور بارنامه فیزیکی حذف شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه در قالب یک اپلیکیشن در نسخه‌های مختلف سیستم عامل گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده که در بردارنده تمامی داشبوردها و سرویس‌های اطلاعاتی لازم برای نوبت دهی و توزیع بار با مشارکت شرکت های حمل و نقل کالا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: سازمان ما با شعار پیشگام در خدمت، پیشرو در فنآوری از فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف حمل و نقل و راهداری استفاده کرده است که راه اندازی سامانه اعلام بار مجازی از این جمله است.

عراقی زاده در انتها به میزان جابجایی بیش از ۳۶ میلیون تن کالا توسط حدود ۲۳ هزار نفر راننده حرفه ای در حمل و نقل کالا و مسافر در سطح استان و خارج از استان خبر داد و گفت: در صورتی که رانندگان و کامیون داران از اعلام بار مجازی استقبال نمایند، این اداره کل نیزسامانه به صورت فراگیر در سایر شهرستان‌های استان گسترش خواهد داد.