شناسهٔ خبر: 123937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳۰۰ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از فعالیت بیش از ۳۰۰سامانه حمل و نقل هوشمند در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران حسن جهانیان در خصوص سامانه های هوشمند نظارت بر حمل و نقل در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۳ مورد سامانه حمل و نقل هوشمند در سطح استان فعالیت دارد که شامل  ۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۱۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۰۶ دستگاه سامانه تردد شمار، ۳ دستگاه سامانه توزین حین حرکت ۹ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ترافیک نما است.

وی با اشاره به اهمیت سیستم های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای جلوگیری از تلفات جاده ای، گفت: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه های هوشمند، افزایش و سهولت در تردد و ارتقا بهره وری امکانات و زیرساخت موجود، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده ای و حرکت در راستای سیاست های کلی در بخش حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران افزود: بخشی از اطلاعات احصا شده از این سامانه ها در جهت اطلاع رسانی شرایط جوی و ترافیکی، ارائه اطلاعات و تسهیلات مسیر سفر، رسیدگی به سوانح و حوادث و امداد رسانی و بسیاری از موارد دیگر به کاربران مورد استفاده در سامانه ۱۴۱ قرار می گیرد.  مردم می توانند با مراجعه و ارتباط با این سامانه قبل از اقدام به سفر  و حین سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راهها مطلع شوند. همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی ها مردم بتوانند از طریق تصاویر دوربین نظارت تصویری و نقشه های ترافیکی ، به صورت لحظه ای آخرین وضعیت جاده های استان را رصد کنند.

همچنین جهانیان از افزایش حدود ۱۳ درصدی ترددها در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان ساخت این رشد تردد ناشی از کاهش محدودیت های تردد ناشی از شیوع کرونا و افزایش رونق کسب و کارها و به تبع آن افزایش تردد مسافر و بار و کالا بوده است.