شناسهٔ خبر: 123941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان عنوان شد؛

آمادگی دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در روزهای برفی گلستان

راه و شهرسازی استان گلستان هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با محوریت پیشگیری از آسیب های احتمالی وضعیت جوی روزهای آتی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عصر یکشنبه ۱۸ دی ماه، هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی  با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان و با هدف تحلیل و پیشگیری از آسیب های احتمالی در راستای ورود سامانه جوی سرد به استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عیسی مهری دبیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از ضرورت هم افزایی بین دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای عبور از این سامانه سرد با کمترین خسارات سخن گفت.

در ادامه معاون سازمان هواشناسی گلستان با ارائه گزارشی از وضعیت جوی استان در روزهای آتی اظهار کرد: از شامگاه یک شنبه ۱۸ دی ماه شاهد کاهش تدریجی دمای استان هستیم.

محمد کردجزی ادامه داد: در طی پنج روز آینده دمای استان بین ۱۶ تا ۲۰ درجه کاهش می باید که شاهد ریزش برف در اکثر نقاط شهری و کوهستانی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این ایام خطر سیل وجود نداشته و تنها با سرمای شدید روبرو هستیم، افزود: در روزهای گذشته با برگزاری جلساتی با دستگاه های ذیربط تصمیماتی مبنی بر جلوگیری از کاهش به باغات و گلخانه های استان و آسیب های جاده های اتخاذ شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز از برگزاری جلسه اضطراری شورای راهداری در راستای بارش های پیش رو خبر داد و گفت: این اداره کل با هماهنگی بین پلیس راه و دستگاه های مربوطه آمادگی کامل برای گذر از شرایط جوی ناپایدار روزهای آینده را دارد.

عادل مصدقی ادامه داد: اگرچه از لحاظ ماشین آلات و ذخیره شن و نمک در راهدارخانه ها در وضعیت مطلوبی قرار داریم، اما برای آمادگی بیشتر و ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران جاده ای استفاه از ظرفیت پیمانکاران و بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ توسط رانندگان گفت: مسافران گلستانی حدالمقدور از سفر های غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت تردد در جاده ها با کمترین سرعت رانندگی کنند.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان نیز از آمادگی این دستگاه برای برقراری پروازهای داخلی سخن گفت و افزود: این اداره کل یک پرواز فوق العاده گرگان به تهران در روز دوشنبه برقرار کرده است.

علی متانت ادامه داد: با توجه به مسدود بودن برخی از محورهای جاده ای کشور و بارش شدید برف در استان مازندران، پرواز گرگان به تهران برقرار می شود تا مسافران از ظرفیت حمل و نقل هوایی استان بهره مند شوند.

گفتنی است این جلسه اضطراری با حضور مهری دستیار ویژه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل فرودگاه های استان، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، معاون راه آهن شمال شرق ۲ و نماینده سازمان بنادر گلستان برگزار شد.