شناسهٔ خبر: 123958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

تلاش برای بازگشایی و نمک زدایی راههای گلستان

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از فردا دوشنبه در سطح استان، گفت: تمام تلاش را برای بازگشایی و نمک زدایی راهها بویژه راههای شریانی و بزرگراهی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه مرکزی راهداری زمستانه اداره کل با مدیریت بحران و پلیس راه استان بمنظور هماهنگی اقدامات لازم در سامانه بارشی پیش رو در سالن اجتماعات اداره کل افزود: در صورت مشاهده شرایط و وضعیت خاص راهها؛ مسدودیت آنها نیز با هماهنگی پلیس راه و مدیریت بحران استان انجام و اطلاع رسانی می شود.

به گفته وی، براساس اعلام هواشناسی از فردا دوشنبه شاهد ورود سامانه بارشی سرد در استان خواهیم بود بطوریکه در ارتفاعات از 5 تا 20 سانتیمتر برف خواهیم داشت.

مصدقی اظهارکرد: پیامد این سامانه علاوه بر بارش های گسترده برف و باران، پدیده یخ زدگی و لغزندگی راهها در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: تمام تلاش راهداران و عوامل راهداری در این ایام چیدمان مناسب ماشین آلات و ناوگان راهداری از جمله 22 نمک پاش و اکیپ های راهداری و ترابری و راهداران در راهها بویژه راههای اصلی و شریانی از نوکنده تا جنگل گلستان و مناطق کوهستانی و برقراری تردد در آنهاست.

به گفته مصدقی، محورهای آزادشهر-شاهرود، خوش ییلاق، جنگل گلستان و توسکستان جزو محورهای اصلی و مهم استان در این ایام هستند که تمهیدات لازم برای نمک پاشی و جلوگیری از انسداد آنها دیده شده است.

وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت ماشین آلات پیمانکاران استان در حوزه های راهداری، راه و شهرسازی و شرکت ساخت و ظرفیت دهیاران و بخشداران نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.مصدقی گفت: بدلیل گستردگی این سامانه برای مناطق مرزی استان بویژه در مرز اینچه برون نیزاز طریق امکانات ماشین آلات صنوف بخش حمل و نقل و همکاران مرزی بهره مند خواهیم شد.

به گفته وی، برای جاده زیارت نیز با شهرداری گرگان جهت تامین شن و نمک مورد نیاز هماهنگی لازم صورت گرفته تا با توجه به ترافیک شهر ازاقدامات راههای اصلی و بزرگراهی و تاثیر سوء بر جاده ها جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهارداشت: اینجانب نیز به همراه مسوولان ارشد استان درسطح راهها حضور می یابیم و همت ویژه ای را بیش از گذشته با هماهنگی و همکاری پلیس راه جهت برقراری ترافیک روان در سطح راهها خواهیم داشت.

فرمانده پلیس راه گلستان نیز از آمادگی کامل نیروهای پلیس راه در این ایام در کنار راهداران خبر داد و گفت که اولویت پلیس نیز برقراری تردد در محورهای اصلی از کهنه کلباد تا جنگل گلستان است و در صورت بروز حادثه ترافیکی نیز همدل و همراه راهداری خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران نیز از آمادگی تمام دستگاههای اجرایی و انتظامی جهت مقابله با سرما و یخبندان پیش رو خبر داد و گفت: از مردم هم تقاضا داریم که نهایت همکاری را با دستگاهها از جمله راهداری و پلیس راه داشته باشند.