شناسهٔ خبر: 123960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری گلستان:

تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی ممنوع است

راهداری گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با پلیس راه استان از تردد رانندگان بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی همزمان با ورود سامانه بارشی ممانعت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، غلامرضا بیکی عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه مرکزی راهداری زمستانه راهداری و حمل و نقل با مدیریت بحران و پلیس راه استان بمنظور هماهنگی اقدامات لازم در سامانه بارشی پیش رو در سالن اجتماعات اداره کل گفت: با توجه به ورود سامانه سرد بارشی از امشب و بویژه از فردا دوشنبه در سطح استان به هم استانی ها توصیه می شود که از سفرهای غیر ضروری بویژه سفر به مناطق کوهستانی و ییلاقی خودداری کنند.

به گفته وی، از شامگاه امشب شاهد شروع بارش ها در ارتفاعات درازنو، خوش ییلاق، توسکستان و سایر محورهای کوهستانی خواهیم بود و شدت آنها از فردا دوشنبه بیشتر می شود.

بیکی با اشاره به یخ زدگی و لغزندگی جاده ها ادامه داد: به تمام شهرستان های تابعه جهت استقرار اکیپ ها و گشت های راهداری در محورهای بزرگراهی و اصلی و راهدارخانه ها فراخوان شده تا چیدمان ماشین آلات و ناوگان راهداری را در راهها انجام دهند.

وی اظهارداشت: نمک پاشی آخر شب و اول صبح از اولویت های اصلی اکیپ ها خواهد بود و طبق دستورالعمل سازمان راهداری، تمهیدات لازم برای تامین امکانات راهداری و پشتیبانی های فنی و تعمیراتی ناوگان نیز دیده شده است.

معاون راهداری گلستان از مردم خواست که نهایت همکاری را با راهداران داشته باشند تا بسلامت از این بحران طبیعی که نعمت است عبور کرده و مشکلی برای مترددین پیش نیاید.

به گفته بیکی، مرکز مدیریت راههای استان و تلفن گویای 141 نیز در طول شبانه روز در کشیک و آماده خدمات رسانی و اعلام وضعیت راهها و رصد راهها هستند.