شناسهٔ خبر: 123985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان تشکیل شد

گیلان- جلسه ستاد مدیریت بحران در پی برودت هوا و ورود سامانه بارش زا به گیلان، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی انرژی در استان از مردم خواست به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا زمستان امسال را هم با کمترین قطعی و مشکل و به خوبی سپری کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف گاز به طور غیرعادی افزایش یافته است حال آنکه در هفته های گذشته در استان چندان برودت هوا نداشتیم، اظهار کرد: همه مردم و دستگاه‌ها لازم است همکاری برای صرفه‌جویی انرژی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: بارش برف و باران بویژه در نقاط کوهستانی بدلیل حفظ ذخایر آبی در بالادست را نعمت الهی می دانیم ولی در جلگه باید تلاش کنیم تا تبدیل به نقمت نشود.

در ادامه هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی و عضو اصلی ستاد استان، ضمن تشریح برنامه‌های اداره کل راه وشهرسازی برای مقابله با بحران بارش برف خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم از طریق حوزه مدیریت بحران و معاونت ساخت و توسعه اداره کل با شرکتهای پیمانکاری راهسازی طرف قرارداد با اداره کل، صورت پذیرفته تا این شرکتها نسبت به آماده‌ به‌کار نمودن ماشین آلات سنگین و سبک به منظور حضور و همکاری با ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح استان گیلان اقدام کنند و در نقاط مختلف استان به فراخور نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

وی ضمن تاکید بر آماده باش بودن حوزه مدیریت بحران و روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های تابعه تا پایان زمان بارش برف و لغو مرخصی ها در این حوزه، به روسای ادارات شهرستانی تاکید کردند تا با هماهنگی فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی، تا پایان بحران در محل حوزه ماموریت حاضر و اقدامات پیشگیرانه و حینِ بحران را بر اساس وظایف محوله معمول دارند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه بارش برف و نزولات آسمانی در سالهایی که با بحران خشکسالی و کاهش جدی منابع آبی مواجه هستیم می تواند موجبات خوشحالی مردم گیلان و به ویژه کشاورزان عزیز را فراهم آورد، تصریح کرد: برنامه ریزی در حوزه مدیریت بحران باید با نگاه پیشگیرانه و افزایش آمادگی باشد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماییم که شاهد افزایش تاب‌آوری در کلیه بحران ها باشیم.