شناسهٔ خبر: 123986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد خبر داد؛

اجرای موفقیت آمیز طرح ویژه کنترل ناوگان اتوبوسی در استان/ تلاش برای حذف تاخیر حرکت اتوبوس‌ها

مهندس حسینزاده ️معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اجرای دومین مرحله طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی استان یزد از دیماه جاری همزمان با سراسر کشور، از اجرای موفقیت آمیز این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، مهدی حسین زاده هدف از اجرای این طرح را نظارت ویژه بر کنترل تأخیر در زمان حرکت و شروع سفرهای اتوبوس از مبدا در پایانه‌های مسافری عمومی و اختصاصی اعلام کرد.

️وی افزود: در قالب این طرح تمام صنوف و بازرسین اداره کل و رابطین ادارات شهرستان های استان، با توجه به حساسیت ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حذف تأخیر در مبدا سفر و همچنین جلوگیری از مسافرگیری در خارج از پایانه، کنترل های لازم در مبداء حرکت را در دستور کار خود قرار دادند.

️معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، اعلام کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش تاخیر سفر از مبدا از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، نصب تابلوهایی با اعلام شماره تماس برای ارتباط با مدیر پاسخگوی شرکت مسافربری و سامانه ۱۴۱ مربوط به رسیدگی به شکایات مسافران در اتوبوس ها است.

️به گفته حسین زاده، این اقدام در راستای تشدید کنترل ها و مشارکت دادن مسافران در امر نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در داخل اتوبوس ها صورت گرفت.

️وی از پاسخگویی شبانه روزی سامانه ۱۴۱ برای بررسی شکایات مردمی خبر داد و افزود: شکایت های مسافران از عملکرد راننده یا شرکت ها با اعلام به این سامانه در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن نیز اعلام خواهد شد.

️معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، اظهار کرد: همچنین در راستای حفظ حقوق مسافران، تمام صنوف و شرکت‌های حمل و نقل سطح استان موظف شدند که در زمان بروز تاخیر در حرکت ناوگان و الزام شرکت‌های مسافربری برای تامین ناوگان مناسب تا حداکثر یک ساعت، هزینه اضافی از مسافران دریافت نشود.

حسین زاده تمام این اقدامات را در راستای خدمت رسانی مناسب به مسافران ناوگان اتوبوسی استان دانست و اظهار امیدواری کرد با این تدابیر و با ارتقای سطح خدمات شاهد سفری خوش و ایمن برای مسافران ناوگان اتوبوسی استان باشیم.