شناسهٔ خبر: 123992 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تجهیز ناوگان آتش نشانی بنادر کشور به ۵۱ خودرو جدید

عبدالله جعفری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی و تجهیزات آتش نشانی بنادر، تا پایان سال جاری ۵۱ دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک آتش نشانی و امداد و نجات به این ناوگان اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالله جعفری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانان بنادر کشور در بوشهر افزود:  دو دستگاه خودرو آتش نشانی با نردبان های فراتر از ۵۷ متر در آینده نزدیک به ناوگان آتش نشانی اضافه می‌شود که منجر به بالا بردن ضریب اطمینان عملکرد و ارتقاء ایمنی بنادر خواهد شد.

وی بیان کرد: برای سال جاری وضعیت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بنادر و بویژه ایمنی حریق مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

جعفری ادامه داد: در این زمینه نسبت به نشست و گردهمایی های تخصصی فرماندهان  و رئوسای اچ.اس.ایی بنادر و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی اهتمام ویژه ای وجود دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی کشور و محلی امن برای تخلیه و بارگیری کالا در طول سال اقدام‌های متعددی را برای ارتقاء وضعیت ایمنی بنادر انجام می‌دهد.

جعفری اظهار کرد: در این زمینه با نوسازی ناوگان آتش نشانی بنادر و اضافه شدن خودروهای جدید، برنامه ریزی مناسبی برای ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی آتش نشانان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: یکی از راهکارهای مهم برای ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی آتش نشانان برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی است که در همین راستا چهاردهمین دوره آن با میزبانی شایسته بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جعفری افزود: طی این مسابقات که در مدت ۲ روز برگزار شد ۱۱ تیم از بنادر مختلف کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت بندر امام خمینی (ره) به عنوان قهرمانی دست یافت.