به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ازاستان قم، حمزه میناپور رئیس اداره حقوقی این اداره کل از افزایش رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل جادهای استان قم خبرداد.
میناپور اعلام کرد: طی ۹ماهه نخست سالجاری درکمیسون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل عمومی جادهای کالاومسافر) استان قم ، ۵۶ مورد تخلف اعلامی رسیدگی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۵۱مورد ) از رشد قریب ۱۰درصدی برخوردار است.
وی تعداد تخلفات رسیدگی شده شرکتهای حمل ونقل عمومی کالا و مسافراستان قم در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱را ۵۶ مورد عنوان و افزود : غالب تخلفات صورت گرفته شامل: عدم حضور مدیر فنی، صدوربلیط دستنویس، صدوربارنامه غیر برخط، سوءاستفاده از کارت هوشمند و کدپستی، دریافت کمیسیون اضافه از رانندگان، دریافت نرخ نامتعارف از مسافر و...بوده است.
میناپور در خصوص نوع و میزان احکام صادره به جهت تخلفات احراز شده نیز اظهار داشت : میزان و نوع جرائم متناسب با تخلفات صورت گرفته تعیین و شامل۲مورد تعطیلی شرکت به مدت یکماه ، ۳۰مورد پرداخت جریمه نقدی (از پنج میلیون ریال الی....) و مابقی (۲۴ مورد) مبرا از اتهام شناخته شدند.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم درادامه به بازرسی های مستمر و میدانی کارشناسان این اداره کل از شرکتها، دفاتر و... حمل ونقل کالا و مسافر اشاره و گفت: کاربران جاده ای اعم از رانندگان، مسافران و دیگر عزیزانی که از خدمات حمل و نقل عمومی جادهای بهرهمند می شوند در صورت مشاهده هر نوع تخلف میتوانند ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مراتب را اطلاع رسانی کنند.
حمزه میناپور درخاتمه یادآور شد: همچنین در تمامی ایام هفته (بجز ایام تعطیل) و در ساعات اداری، تلفنهای ۳۷۷۸۲۴۲۶و ۳۷۷۸۰۴۲۷ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی شهروندان است.
شایان ذکر است: کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل عمومی جاده ای) با عضویت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان (رییس کمیسیون)، رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر تشکیل می شود و نسبت به بررسی موارد تخلف اعلامی اقدام می کنند.