شناسهٔ خبر: 124034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش راهداران خراسان جنوبی در پی هشدار هواشناسی

آماده باش.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از آماده باش راهداران و تجهیزات راهداری استان در پی هشدار سازمان هواشناسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به آماده باش راهداران استان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارش شدید برف و باران در سطح استان گفت: ۲۳۰ راهدار استان آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

وی افزود: این آماده باش به منظور پیشگیری از انسداد جاده ها و بازگشایی به موقع آن‌ها درصورت تشدید بارش‌ها است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۲۷ دوربین نظارتی به شکل آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

فدوی یادآور شد: طی این مدت ۱۸۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در سطح استان و ۳۳ باب راهدارخانه مشغول خدمات رسانی به کاربران جاده ای و هم استانی ها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و با توجه به شرایط اقلیمی در روزهای اخیر، حتما قبل اقدام به سفر؛ از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما به توصیه های ایمنی و هشدارهای هواشناسی و پلیس توجه و از همراه داشتن تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و از عملکرد سیستم گرمایی خودرو و برف پاک کن ها اطمینان حاصل کنند.