شناسهٔ خبر: 124038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

پیشرفت متوسط ۴۲ درصدی ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در استان

شورای مسکن چ و ب 2 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت متوسط ۴۲ درصدی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان با اعلام این مطلب، گفت: در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، پروژه های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد هم وجود دارد که ابتدای سال آینده قابلیت واگذاری خواهد داشت و سایر واحدها نیز به تناسب پیشرفت و آورده متقاضیان از سال ۱۴۰۲ به تناوب تحویل متقاضیان می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به آمار ثبت نام نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۸۲ هزار و ۸۲۸ متقاضی در چهارمحال و بختیاری برای طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده اند که از این تعداد ۶۰ هزار و ۱۱۷ نفر واجد شرایط بوده و ۲۳ هزار و ۴۴۵ نفر تائید نهایی شده‌اند.

مقصودی افزود: تاکنون برای ۱۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ متقاضی مبالغ بیش از ۴۰ میلیلون تومان آورده داشته اند و ۳۷۲ پروژه تاکنون برای این طرح در استان تعریف شده است.

وی در خصوص تأمین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در استان، گفت: بیش از ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز تأمین شده است و به جز ۵ شهر استان، در سایر مناطق مشکلی برای تأمین زمین وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به تفاهم نامه منعقد شده بین وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم، اراضی مازاد آموزشی موجود در دانشگاه ها برای انجام مراحل تغییر کاربری تحویل راه و شهرسازی و سپس ساخت واحدهای با متراژ ۷۰ متر برای دانشجویان متأهل و یا استفاده اساتید و کارکنان واجد شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار می گیرد.

مقصودی افزود: سرعت بخشیدن به تأمین زمین در شهرهای دارای مشکل، سرعت بخشیدن به ساخت واحدها از طریق ایجاد جذابیت، تسهیل گری و مشارکت دادن هرچه بیشتر مردم، استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت نوسازی بافت های فرسوده و همچنین خودمالکین، همکاری بیش از پیش دستگاه های خدمات رسان در تأمین خدمات زیربنایی و شهرداری ها در صدور پروانه از دیگر مصوبات شورای مسکن استان به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری است.

بر اساس برنامه وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی طی ۴ سال در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.