شناسهٔ خبر: 12405 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

واکنش منفی رسانه‌ها نسبت به اعلام وصول استیضاح - ۷

مجلس با استیضاح همراه نیست / کمیسیون عمران مخالف استیضاح آخوندی است

كميسيون عمران مجلس طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درحالی روز گذشته در خانه ملت اعلام وصول شد که تنها ١٣ امضا پای آن وجود دارد و فضای عمومی مجلس، مخالفت اکثریت نمایندگان با آن را نشان می‌دهد.

شهروند نوشت: این طرح در ٥ محور اصلی تنظیم شده که عبارت است از عدم انجام تعهدات زمان اخذ رأی اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل‌ونقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه.

این درحالی است که نمایندگان مجلس پس از اعلام وصول این طرح، مخالفت خود را با آن اعلام کردند که یکی از جدی‌ترین مخالفان این استیضاح اعضای کمیسیون عمران مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با حوزه وزارت راه و شهرسازی هستند و با این‌که نامه درخواست استیضاح وزیر هفته گذشته از سوی مهدی‌ هاشمی رئیس کمیسیون عمران به هیأت‌رئیسه ارسال شد اما جالب اینجاست که اعضای این کمیسیون می‌گویند که همه اعضا متفق‌القول مخالف این استیضاح بوده و هستند و‌ هاشمی نظر شخصی خود را به جای کمیسیون مطرح کرده است.

کمیسیون عمران مخالف استیضاح آخوندی است

در همین رابطه مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران تأکید می‌کند که به جز‌ هاشمی رئیس کمیسیون که نامه استیضاح را امضا کرده است تنها یک نماینده این طرح را امضا کرده بود که او نیز امضای خود را پس گرفت. این عضو کمیسیون عمران با بیان این‌که رئیس کمیسیون عمران نشان داد در جریان استیضاح وزیر راه و شهرسازی عضو بی‌طرف نیست و موافقت خود با استیضاح را نشان داد، تأکید کرد: عضوی که به‌عنوان رئیس کمیسیون مربوطه مسئولیت بررسی جریان استیضاح را دارد، باید بی طرف باشد و در جهت رفع مشکلات اقدام کند اما رئیس کمیسیون عمران با امضای استیضاح وزیر اثبات کرد که بی‌طرف نیست و صلاحیت خود برای رسیدگی به این موضوع را زیر سوال برد.

لاهوتی با بیان این‌که البته حاشیه‌ها و انگیزه‌هایی هم برای این اقدام رئیس کمیسیون عمران مبنی بر تنظیم نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی آن هم به نمایندگی از تمام اعضای کمیسیون عمران وجود داشته است، اظهار کرد: نامه اخیری که برای به جریان انداختن دوباره استیضاح آخوندی نوشته شده فقط اظهارنظر یک نماینده است و نه کمیسیون عمران.

دلیلی برای استیضاح وجود ندارد

محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم ساری در مجلس نیز با بیان این‌که در کمیسیون عمران اکثریت اعضا با استیضاح وزیر راه و شهرسازی مخالفند، پیش‌بینی کرد در صورتی که بنای استیضاح‌کنندگان به کشیدن استیضاح به صحن علنی باشد، عباس آخوندی با رأی اعتماد مجدد مجلس همراه شده و به کار خود در وزارت راه و شهرسازی ادامه خواهد داد.

نظر شما