شناسهٔ خبر: 124161 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۹ درصدی به کارگیری نیروهای جویای کار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح عملکرد ۹ ماهه این اداره کل در حوزه کار و خدمات اشتغال با اشاره جذب ۸۰۷ نفر به طور مستقیم در شرکت‌های فعال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با  اجرای دقیق و مستمر قوانین مرتبط به حوزه کار و خدمات اشتغال، ضمن تعامل با شرکای تجاری، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران و همچنین اجرای بخش‌نامه‌های اداری و بازاریابی این تعداد فرصت شغلی طی ۹ ماه گذشته ایجاد شده است.

آقائی در ادامه با اشاره به انجام بازرسی‌ها و آموزش قوانین و مقررات اشتغال به ذینفعان توسط هیأت‌های رسیدگی به دعاوی این منطقه خاطرنشان کرد:  تعداد پرونده‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری  نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ی این تمهیدات موجب افزایش حل دعاوی بر اساس سازش گردیده و زمینه‌ی امنیت شغلی کارگران را در این مجتمع بزرگ بندری فراهم کرده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باتوجه به ضرورت حفظ و صیانت از نیروی شاغل در کارگاه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی، قانون تطبیق کارگران مشمول قانون کار ویژه شرکت‌های مشمول مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، آقائی بیان داشت:  اجرای طرح طبقه‌بندی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان یک اولویت مورد توجه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  قرار گرفته است و در همین راستا جلسات متعددی با شرکت‌های بزرگ فعال در این منطقه  برگزار شده که زمینه را برای اجرای طرح مذکور را فراهم خواهد کرد.