شناسهٔ خبر: 124181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی آذربایجان غربی

حمل و نقل مسافر آذربایجان غربی  رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از جابجایی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای استان طی ۹ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، شمس الدین صدیق نیا رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۲۹۳۷ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۵۵۴ دستگاه اتوبوس، ۹۹۴ دستگاه مینی بوس و ۱۳۸۹ دستگاه سواری کار جابجایی مسافرین را تا پایان آذر ماه سال جاری بر عهده داشتند.

وی افزود : سهم ناوگان اتوبوسی استان از کل ناوگان فعال کشور ۳.۶۹ درصد ، ناوگان مینی بوس ۳.۴۶ درصد و سواری ۴.۳۶ درصد است و عمر متوسط این ناوگان نیز به ترتیب ۱۲.۶۱ سال برای ناوگان اتوبوسی ، ۲۸.۲۱ سال برای ناوگان مینی بوس و ۱۲.۳۲ سال برای ناوگان سواری برآورد شده است.

صدیق نیا ادامه داد : نزدیک به سه میلیون و ۵۹۶ هزار مسافر در قالب افزون بر ۴۳۷ هزار سفر در ۹ ماهه گذشته از سال جاری توسط ناوگان‌ مسافری استان جابجا شدند که تعداد مسافرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴.۴۷ درصدی را نشان می دهد.