شناسهٔ خبر: 124188 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دیدار مشاور ایثارگران شرکت فرودگاه‌ها با نماینده فراکسیون ایثار و شهادت مجلس مطرح شد؛

تاکید بر اصلاح احکام مرتبط با ایثارگران در برنامه‌ هفتم توسعه

عکس در آستانه ارائه برنامه هفتم توسعه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ناوبری هوایی ایران در امور ایثارگران و رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا علامه زاده مشاور ایثارگران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و حسن نوروزی ریاست فراکسیون ایثار و شهادت مجلس در مورد احکام قابل طرح در لایحه برنامه هفتم توسعه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در دفتر نماینده مردم شریف رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت نوروزی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی،به ویژه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس از تمامی ظرفیت خود برای تمدید احکام برنامه ششم و اصلاح وارتقاء برخی از مواد مرتبط با ایثارگران، برای تطبیق با جامعه هدف آنان تأکید می‌کند.

وی همچنین  ازپیشنهادات مشاور امور ایثارگران شرکت فرودگاه ها برای لحاظ در برنامه هفتم و اصلاح برخی از مواد قانون جامع تشکر و قدردانی کرد.

علامه زاده نیز توجه به شرایط سنی، مسائلی مانند کهولت سن، هزینه نگهداری، دارو ودرمان، اشتغال فرزندان، رفاه و بهبود معیشت را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی جامعه ایثارگری عنوان کرد و برنامه هفتم توسعه را یک فرصت استثنایی برای مجلس  به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان‌های تصمیم گیری کشور برای بهبود وضعیت ایثارگران و خانواده آنان دانست.

مشاور معاون وزیر خواستار توجه جدی فراکسیون ایثار و شهادت مجلس به مباحث مهمی چون تجدید نظر در خصوص سوابق جبهه بعد از قطعنامه به دلیل تهدیدات بالقوه آن دوران حداقل تا پایان سال ۶۹ که اراضی ایران تحت اشغال رژیم بعث بود، آلوده بودن مناطق و خطوط مقدم جبهه، شهید و مجروح شناخته شدن رزمندگان حاضر در آن مناطق بعداز قطعنامه، موضوع اشتغال فرزندان ورفع برخی خلأ های موجود در بند«و» تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۱شد.

علامه زاده  اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع ولحاظ همسران جانبازان زیر ۲۵درصد و همسر و فرزندان آزادگان زیر یک سال  سابقه اسارت جهت تبدیل وضعیت  استخدامی آنان در دستگاه‌ها وهمچنین تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران،توجه به نقش کارکنان فرودگاهای مناطق مرزی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پشتیبانی از جنگ مانند استقرار ستاد تخلیه مجروحان، انتقال سریع تجهیزات ونیرو، عملیاتی نگهداشتن فرودگاه در زیر آتش مستقیم وبمباران های مکرر، رفع تبعیض برای  لحاظ سوابق حضور در جبهه میان کارکنان نیروهای مسلح و کارکنان فرودگاه را ضروری دانست.

در پایان نوروزی از تشکیل جلسه ای با حضور تشکل‌های ایثارگران به‌منظور جمع بندی پیشنهادات برای ارائه به صحن مجلس، در آینده نزدیک خبر داد.