شناسهٔ خبر: 124208 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه مشهد اعلام‌کرد؛

باند اصلی فرودگاه مشهد عملیاتی و بازگشایی شد

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد از بازگشایی باند اصلی فرودگاه مشهد طی یک عملیات جهادی و ۲۴ ساعته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از پاکسازی و بازگشایی باند ۳۱ راست و ۱۳ چپ این فرودگاه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز ۲۱ دی ماه با تلاش جهادی و بی وقفه عوامل فرودگاهی خبر داد.

 امانی بنی ضمن اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و به طور مستمر، دو تیم عملیات فرودگاهی با ۱۴ خودروی اوره پاش، مایع پاش و برف روب اقدام به پاکسازی باند از برف و یخ با استفاده از ۵۰ تن اوره و ۱۰ هزار لیتر مایع استات پتاسیم کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به  گفته وی چهار شیفت هشت نفره در اطلاعات پرواز ۱۹۹ پاسخگوی مسافران برای اعلام وضعیت پرواز بودند و همچنین حدود ۳۰ نفر در حوزه لندساید و محوطه‌های ترمینالی اقدام به خدمت رسانی به مسافران کردند.

گفتنی‌است به دلیل کاهش  شدید دما و بارش برف از ساعت ۱۹ روز گذشته بیستم دی ماه، تعداد ۵۷ پرواز این فرودگاه شامل ۲۴ پرواز خروجی داخلی، ۲۳ پرواز ورودی داخلی، چهار پرواز ورودی خارجی و شش پرواز خروجی خارجی تا ساعت هشت و نیم صبح امروز ۲۱ دی ماه باطل شده بود.

از مسافران درخواست می شود با توجه به شرایط جوی کشور، پیش از عزیمت به فرودگاه‌ها از وضعیت پرواز خود با تماس با شماره ۱۹۹ در سراسر کشور آگاهی یابند.