شناسهٔ خبر: 124213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

تردد در جاده‌های اردبیل با تجهیزات زمستانی امکان پذیر است

برفروبی استان مرکزی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی استان پس از برفروبی و بازگشایی با تجهیزات زمستانی امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل ، آیدین هاشمی  در بازدید از محور اردبیل نیر با اشاره به وضعیت جاده‌های اردبیل گفت: تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی استان پس از برفروبی و بازگشایی با تجهیزات زمستانی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی حدود ۴۵۰ روستا در نقاط مختلف استان در پی بارش برف سنگین و وجود کولاک شدید مسدود شده بود با تلاش شبانه‌روزی راهداران تمامی آنها بازگشایی شد، گفت: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین، انگوت و گرمی واقع شده بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: تداوم بارش برف و وجود کولاک شدید باعث شد عملیات برفروبی و بازگشایی جاده‌ها توسط راهداران در بارش‌های اخیر با مشکل مواجه شود که با تلاش راهداران بازگشایی جاده‌ها انجام شد و رفت و آمد در آنها در جریان است.

هاشمی ادامه داد: از شهروندان استان تقاضا می‌شود تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئن خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند، چرا که در صورت نداشتن زنجیر چرخ پلیس راه از رفت و آمد آنها جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: مردم حتماً قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.