شناسهٔ خبر: 124232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی بارش ۴۸ساعته اخیر صورت پذیرفت :

برفروبی و پاکسازی ۱۸هزار کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی

برفروبی شازند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۸هزار کیلومتر باند از جاده‌های این استان در پی بارش‌های ۴۸ ساعته اخیر در استان ، برفروبی و پاکسازی شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدمات صورت گرفته در مناطق بارشی استان اظهار داشت: در پی بارش برف در بیشتر شهرستان های استان در طول ۴۸ ساعت گذشته، ۳۸۰ نفر راننده و راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل: بلدوزر ، گریدر ، لودر ، کامیون ، نمک پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری )  در قالب ۵۴ اکیپ راهداری به حالت آماده باش درآمده و با شروع بارشها به گردنه‌های برف گیر و محورهای استان اعزام شدند تا مسافرین بسلامت از محورهای مواصلاتی عبور کنند.

جهانی افزود: به رغم کولاک در برخی گردنه‌ها و محورهای استان و تداوم بارش برف با تلاش گسترده راهداران و عملیات ویژه راهداری از انسداد محورهای استان به طول مجموع ۱۸۰۰۰ کیلومترباند جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: در این محورها ۴ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک نیز در این مدت برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شده‌است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، گفت: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... شاهد کاهش سوانح و تصادفات در سطح راه های استان باشیم.

جهانی افزود : با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده ، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر از ترددهای غیرضرور به جد خودداری کرده و قبل و حین حرکت به توصیه‌های ایمنی ویژه تردد در روزهای برفی نظیر همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، جیره غذایی خشک و سوخت کافی دقت کنند.

جهانی باتوصیه به رانندگان و مسافران عبوری از محورهای این استان گفت : مرکز مدیریت راه های استان با شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان میباشد همچنین هموطنان گرامی می‌توانند جهت آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در جاده‌ها از طریق اپلیکیشن‌  ۱۴۱  نیز کسب اطلاع کنند.