شناسهٔ خبر: 12427 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پورسیدآقایی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن برای صرفه‌جویی سوخت در سال ۹۵/ بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن به بانک مرکزی

بازدید مدیرعامل شرکت راه آهن از پایگاه خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: مقرر شده است از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص یابد.

​محسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد از محل بند «ق» تبصره بودجه باید ۷.۵ میلیارد دلار بابت صرفه‌جویی انرژی طبق مصوبه شورای اقتصاد به حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا کند که البته هنوز مصوبه اجرایی نشده و دستگاهی نتوانسته است که ریالی از این محل دریافت کند.

مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ادامه داد:‌ در راستای توسعه ریلی کشور منابع مالی محدودی وجود دارد، اما مقرر شده است از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت، ارقامی به راه‌آهن اختصاص یابد.

وی افزود: دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها مکلف به جبران کاهش درآمد راه‌آهن در قبال کاهش هزینه‌های حق دسترسی شده است که سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان از ردیف تبصره ۲۱ قانون هدفمندی برای شبکه ریلی مصوب کرد که ۵۰ درصد این رقم تخصیص یافت و در سال جاری مقرر شده ۵۰۰ میلیارد تومان به شبکه ریلی کشور اختصاص یابد که تا کنون بخشی از این رقم پرداخت شده است.

پورسیدآقایی افزود:‌ همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز بابت طرح‌های قبلی، ماده ۶۲ و حساب ذخیره ارزی ۶ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است که موظف هستیم از دولت دریافت کرده و پرداخت کنیم./

نظر شما