شناسهٔ خبر: 124279 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

طی سفر به استان یزد؛

وزیر راه وشهرسازی از محور یزد- طبس بازدید کرد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از عملیات ساخت محور یزد-طبس و افتتاح قطعه اول بزرگراه اردکان-چوپانان وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از محور یزد- طبس از نزدیک در جریان وضعیت این محور مهم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان یزد که به همراه رئیس جمهور و هیات همراه انجام شده بود، ضمن بازدید از  محور یزد- طبس از نزدیک در جریان جزئیات این پروژه قرار گرفت.

این محور ۳۴۰ کیلومتر طول دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن در محدوده استان یزد و ۱۲۰ کیلومتر آن نیز در محدوده استان خراسان جنوبی قرار دارد.

از ۲۲۰ کیلومتر واقع در محدوده استان یزد ۲۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ کیلومتر هم در قالب ۳ قطعه در دست اقدام است.

قطعه اول به طول ۴۳ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر آن آماده اسفالت است و تا پایان سال با انجام آسفالت این ۱۶ کیلومتر، به بهره برداری خواهد رسید.

۱۰ کیلومتر هم از قطعه دوم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

برای قطعه اول باند دوم محور یزد-طبس که از ابتدای محور تا کیلومتر ۴۳ ادامه دارد، اعتبار ۶۶۱ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

قطعه سوم باند دوم محور یزد-طبس نیز از کیلومتر ۶۷ تا ۸۰ و ۱۱۰ تا ۱۲۰ ادامه دارد و اعتباری بالغ بر ۱.۱۹۸ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

پروژه بخش خیری نیز کیلومتر ۸۰ الی ۱۰۷ و ۱۲۰ تا ۱۲۹ محور یزد-طبس را در بر می‌گیرد که اعتبار ۴.۵۰۰ میلیارد ریالی برای آن در نظر گرفته شده است.

از اهداف این پروژه می‌توان به تسهیل تردد و کاهش زمان سفر بین استان‌های جنوب و مرکز کشور و استان خراسان و همچنین کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، اشاره کرد.