شناسهٔ خبر: 124282 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

طول بزرگراه‌های استان یزد تا پایان دولت به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از عملیات ساخت محور یزد-طبس و افتتاح قطعه اول بزرگراه اردکان-چوپانان وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل ۳۰۰ کیلومتر از بزرگراه اردکان- چوپانان تا پایان دولت و با توجه به ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه‌های موجود در استان یزد، مجموع طول بزرگراه‌های این استان به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان یزد در جمع مردم این استان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، به قطعه ۳۰ کیلومتری بزرگراه اردکان- چوپانان اشاره کرد و آن را در راستای شاهراه ۱۴۰۰ کیلومتری شمال به جنوب دانست.

بذرپاش گفت: این مسیر از لحاظ جابجایی بار و مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تامین اعتبار در سفرهای استانی، بخش بزرگی از این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن شرکت‌های معدنی بزرگ در مسیر بزرگراه اردکان- چوپانان گفت: با توجه به اینکه تکمیل این مسر فواید زیادی برای این شرکت‌های معدنی دارد، از این شرکت‌ها نیز برای تامین اعتبارات کمک خواهیم گرفت.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مردم استان یزد لایق بهترین خدمات هستند و این استان نقش شریانی برای ایران در زمینه حمل بار در حوزه شرق و شمال کشور دارد.

بذرپاش ادامه داد: درصد قابل توجهی از مسیرهای ریلی و بزرگراه‌های کشور در استان یزد قرار دارد و تا پایان دولت نیز ۳۰۰ کیلومتر از بزرگراه استان یزد را تکمیل خواهیم کرد که به ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه موجود در این استان اضافه خواهد شد و مجموع طول بزرگراه‌های این استان به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.