شناسهٔ خبر: 124303 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه و صنایع هواپیما سازی امام رضا(ع) در یزد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان یزد از فرودگاه فرودگاه و صنایع هواپیما سازی امام رضا(ع) که بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور شناخته می‌شود، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد ضمن بازدید از فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) از نزدیک در جریان خدمات مورد ارائه و ویژگی‌های این فرودگاه قرار گرفت.

گفتنی است، این فرودگاه در مساحتی به میزان ۹۸ هکتار به منظور تولید هواپیما از طریق انتقال دانش ساخت هواپیمای سبک تا سقف ۲ هزار کیلوگرم احداث شده است.

این فرودگاه که بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور است، درفاصله ۴۰ کیلومتری از شهر یزد با ۵۳۰ هزار متر زیربنا، ۱۶۰۰ متر طول و ۲۵ متر عرض ایجاد شده است.

قرارداد انتقال دانش ساخت در سال ۹۴ منعقد شده و ایت فرودگاه در سال ۱۴۰۰ بهمن ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

شکل گیری صنعت هواپیماسازی در کشور با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در این فرودگاه هدف گذاری شده است تا ایران برای اولین بار موفق به صادرات هواپیمای دارای سرنشین شود.