شناسهٔ خبر: 124306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمامی محورهای اصلی و شریانی استان خرسان جنوبی بازگشایی شد

photo2821454679.jpg مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از بازگشایی کامل محورهای اصلی و شریانی استان با همکاری پلیس راه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:در پی بارش های سنگین برف در شبانه روز گذشته و کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه بودیم که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پلیس راه و گروه های امدادی، کلیه مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی، برنامه‌ریزی لازم برای استقرار راهداران و ماشین‌آلات راهداری و فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی با اولویت محورهای اصلی و شریانی استان، طی دو روز گذشته صورت پذیرفت که با برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی به‌موقع مانع از انسداد غالب راه‌های استان گردید.

جلال زاده با بیان اینکه 230 راهدار استان در قالب تیم های راهداری طی این مدت خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای را انجام داده اند، تصریح کرد: 183 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در سطح استان و 33 باب راهدارخانه مشغول خدمات رسانی به کاربران جاده ای و هم استانی ها بودند.

جلال زاده ادامه داد: محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از 27 دوربین نظارتی به شکل آنلاین توسط همکاران حاضر در مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش شده و به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی یادآور شد: بازه زمانی بارش برف در برخی محورها نظیر بیرجند- قاین، قاین- گناباد، بیرجند- اسدیه، فردوس- گناباد و فردوس- بجستان به بیش از 8 ساعت مداوم رسید که کولاک شدید برف را به دنبال داشت که باعث انسداد موقت این محورها گردید.

مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: راهداران با تلاش بی‌وقفه طی ساعات دیشب تاکنون مشغول پاک‌سازی و بازگشایی محورها هستند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری با کمک دهیاران و شهرداری‌ها در شهرستان‌های مختلف انجام می گیرد.

جلال زاده افزود: با توجه به لغزندگی فعلی سطح راه‌های استان از تمامی رانندگان خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی ؛ سوخت کامل و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند.