شناسهٔ خبر: 124309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۴۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در سطح محورهای خراسان جنوبی انجام شد

1111111.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از انجام ۵۴۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی درگیر بارش برف در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به شروع بارش برف و باران در استان از روز سه شنبه گفت در کلیه شهرستان ها شاهد نزولات جوی بوده ایم که با توجه به برنامه ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهدار، بلافاصله، نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی در طول راههای برفگیر اقدام شد.

وی افزود: ۱۹۶ دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین از جمله برف‌روب، لودر، گریدر و شن و نمک پاش با همکاری ۲۲۶ نیروی راهدار عملیات پاکسازی محورهای استان را انجام داده‌ و همچنان نیز در حال خدمت رسانی در محورهای روستایی استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در پی عملیات برفروبی در دو روز گذشته، در سطح محورهای استان ۵۴۰۰ کیلومتر راه برف‌روبی و ۴۸۰۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

جلال زاده تصریح کرد: راهدارن مستقر در محورهای استان در این مدت به ۷۶۰ خودرو و ۱۶۰۰ نفر از کاربران جاده ای امداد رسانی کرده اند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند، خاطر نشان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌ رسانی وضعیت جاده‌های استان است.