شناسهٔ خبر: 124313 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

ساخت واحدهای تک واحدی حیاط دار در اکثر استان‌ها در دستور کار قرار دارد

0 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغار عملیات اجرایی بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی از ساخت واحدهای تک واحدی حیاط دار در اکثر استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای انجام شده طی این سفر گفت: امروز حدود ۳۳۰ واحد مسکن نهضت ملی استان با حضور رئیس جمهور تحویل متقاضیان شد.

وی افزود: در حال حاضر در استان یزد ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در حال ساخت قرار دارد که اکثر این واحدها تک واحدی و حیاط دار است.

بذرپاش خاطر نشان کرد: ساخت واحدهای تک واحدی حیاط دار در اکثر استان‌ها در دستور کار قرار دارد و تا جایی که منابع زمین استان اجازه بدهد، این نوع ساخت را اجرایی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر ۶ هزار و ۲۰۰ واحد در حال ساخت در استان یزد امروز هم عملیات اجرایی بیش از ۲۳ هزار واحد دیگر آغاز شد، البته فرایند تحویل زمین و واحد مسکونی به طور مستمر ادامه دارد و در دهه فجر نیز ۵۰۰ واحد مسکن دیگر تحویل مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه استان یزد عملکرد خوبی در طرح نهضت ملی مسکن داشته، افزود: مشکلاتی نیز در زمینه تسهیلات وجود دارد که می‌کوشیم میزان حداقل پرداخت تسهیلات را تغییر دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید از فرودگاه آموزشی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این فرودگاه نسبتا استاندارد ترین و بزرگترین فرودگاه آموزشی کشور است و انتقال فناوری ساخت هواپیمای آموزشی از شرکت‌های خارجی را در دستور کار خود دارد.

وی از کمک وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین منابع مالی از طرق مختلف مثل صندوق توسعه و سایر بانک‌ها به این مجموعه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا منابع لازم برای واردات قطعات منفصله هواپیما را بدست آورده و با انجام عملیات مونتاژ در فاز اول، قدم به قدم به مرحله تولید حداکثری در داخل برسند.

بذرپاش در ادامه به جلسه مشترک خود با مدیران سایر مجموعه‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: خانواده وزارت راه و شهرسازی از امروز به صورت فناورانه تر و پویاتر فعالیت‌ها و وظایف خود را توسعه خواهد داد.

وی در پایان بر استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: حضور بانوان در سمت‌های مدیریتی افزایش می‌یابد. همچنین استفاده از نیروی جوان در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار می گیرد.