شناسهٔ خبر: 124321 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح پروژه‌های ریلی یزد در سفر استانی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی/مذاکره با روسیه برای امضای تفاهمنامه ۱۶ بندی مشارکت در راه‌آهن رشت_ آستارا

قطار خاش از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل ونقل ریلی در هفته گذشته می‌توان به افتتاح چند پروژه مهم ریلی در استان یزد طی سفر وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور به این استان و مذاکره ایران با روسیه برای امضای تفاهم‌نامه ۱۶ بندی مشارکت در راه‌آهن رشت_ آستارا اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

راه‌آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه‌آهن اردکان- ارژنگ افتتاح شد

راه‌آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه‌آهن اردکان- ارژنگ در استان یزد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

تمامی قطارهای مسافری علیرغم برودت هوا به سیر خود ادامه می‌دهند/بازگشت وجه ۱۰۰ در صدی بهای بلیت مسافران قطار قم- مشهد

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که علیرغم سرمای شدید در سراسر کشور، همه قطارهای مسافری طبق برنامه در حال جابجایی مسافران هستند.

عذرخواهی معاون مسافری شرکت راه آهن از مسافران قطار قم - مشهد/یخ زدگی سیستم ترمز علت توقف قطار

معاون مسافری شرکت راه آهن از مسافران قطار قم - مشهد بابت توقف ۱۰ ساعته قطار در ایستگاه فریمان مشهد عذر خواهی کرد.

کاهش ۶ ساعته زمان سیر با بهره‌برداری از راه‌آهن دوخطه رخش_ چاه خاور_ طبرکوه

راه‌آهن دوخطه رخش_ چاه خاور_ طبرکوه و خط دوم اردکان_ ارژنگ که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود، زمان سیر قطار را تا ۶ ساعت کاهش خواهد داد.

افتتاح ۳ پروژه ریلی در یزد تا پایان سال جاری

پروژه‌های ریلی دو خطه رخش-چاه خاور/چاه خاور- طبرکوه، عقدا- اشک و اردکان- ارژنگ در استان یزد با هدف افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر ریلی در استان یزد قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.

بارگیری و اعزام آزمایشی نخستین محموله ریلی کلینکر سیمان به عراق

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ از بارگیری و اعزام آزمایشی نخستین محموله ریلی صاداراتی کلینکر سیمان از ایستگاه سراوان به مقصد عراق خبر داد.

مذاکره با روسیه برای اجرای تفاهمنامه ۱۶ بندی مشارکت در راه‌آهن رشت- آستارا/ آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در تکمیل شبکه ریلی ترانزیتی کشور

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تداوم مذاکرات میان ایران و مسکو گفت: ایران تفاهمنامه پیشنهادی خود را با ۱۶ ماده برای تعیین نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه ریلی رشت- آستارا ارائه کرده است

امضای شیوه‌نامه جدید اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید توسط وزرای راه و شهرسازی و نفت

مدیرعامل شرکت راه آهن از اصلاح شیوه نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: شیوه نامه جدید به امضای وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت رسیده است.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ برای تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گیلان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و به منظور تسریع در روند اجرای راه‌آهن استراتژیک رشت-کاسپین به زودی مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص می‌یابد و در صورت تامین به موقع منابع مالی، عملیات اجرایی حد فاصل رشت تا ایستگاه پیر بازار تا پایان سالجاری تکمیل می‌شود.