شناسهٔ خبر: 124326 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد؛

ثبت رکورد جدید ناوگان ریلی با جابه جایی ۲۲ میلیون مسافر/ضرورت بهسازی خطوط ریلی پس از راه‌اندازی

صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اعلام جابه جایی ۲۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی تاکنون، از ثبت رکورد جدید در این زمینه خبر داد و گفت: تا پایان سال این رقم به ۲۹ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح خط دوم راه‌آهن اردکان_ ارژنگ استان یزد که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این خط ریلی قسمتی از ابر پروژه بافق به زرین شهر استان یزد است و چون این استان ویژگی‌های ممتازی از لحاط چشمه‌های بار دارد، در طول سال از این خط ریلی به شکل فول استفاده می‌شود.

وی افزود: برخی خطوط ریلی ممکن است پس از افتتاح از لحاظ بار و مسافر غنی نباشند اما این بخش در کریدور غربی_ شرقی، در استان معدن خیز، در میانه چشمه‌های بار و مصرف قرار دارد و وجود شرکت‌های معدنی باعث افزایش ظرفیت بار این خط می‌شود.

صالحی ادامه داد: از سوی دیگر مسافران تهران تا بندر عباس نیز از این مسیر عبور می‌کنند، بنابراین از لحاط مسافری هم افزایش سرعت سیر و کاهش تلاقی را در این حوزه به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن گفت: این پروژه مصوبه سال گذشته سفر استانی رئیس جمهور به یزد بود و امروز بخشی از این مصوبه محقق شده که امیدواریم تا سال آینده کل این پروژه تکمیل شود چرا که این خط ریلی می‌تواند نقش به سزایی در افزایش ظرفیت ریلی و مسافری داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه امسال تلاش‌ها منجر شده با توجه به ایام پسا کرونا، گلوگاه لکوموتیو و عدم تعمیرات و بهسازی خطوط در سال‌های گذشته و همچنین عدم تخصیص کافی بودجه با انباشتی از مشکلات در ناوگان حمل و نقل ریلی مواجه باشیم، با وجود این، یک هزار و ۱۷۰ دستگاه ناوگان ریلی در ابتدای سال و ۴۲۸ ناوگان در سه ماهه دوم سال وارد چرخه ریلی کشور شد و البته در سه ماه آینده نیز تعداد دیگری ناوگان وارد چرخه ریلی می شود.

صالحی تاکید کرد: هر خط ریلی پس از افتتاح نیاز به بهسازی و رسیدگی دارد، سرعت این خط ریلی نیز قبلا ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود اما امروز به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به صورت عملیاتی رسیده است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد حمل و نقل ریلی کشور پرداخت و گفت: در ۹ ماهه اول امسال با جابجایی بیش از ۲۲ میلیون مسافر، رکورد جدیدی در این حوزه ثبت شد و امیدواریم تا پایان امسال با جابجایی ۲۹ میلیون مسافر رکورد جدیدی در تاریخ راه آهن مسافری ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی بار حمل و نقل ایمن را به دوش می کشد، افزود: در ۹ ماهه اول امسال ۲۲ درصد کاهش تاخیرات با وجود افزایش ۵۰ درصدی عملیات مسافری را تجربه کردیم.