شناسهٔ خبر: 124350 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هوای سرد پدیده غالب در نواحی شمالی کشور / نفوذ سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش ها در نواحی شمال شرق کشور برای روز دوشنبه ، گفت : با ورود سامانه بارشی جدید دیگری از روز سه شنبه مناطق جنوب وجنوب غرب کشور شاهد بارش خواهند بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  بابیان اینکه امروز با ورود سامانه بارشی به نواحی غربی کشور شاهد بارش در این مناطق و برخی نواحی مرکزی کشور خواهیم بود اظهار کرد: این بارش ها در مناطق جنوب غرب کشور همراه با وزش باد و رگبار و  در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه گستره این سامانه بارشی برای فردا در اغلب نقاط کشور خواهد بود افزود: بارش ها در نواحی ساحلی دریای خزر به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش ها در نواحی شمال شرق کشور برای روز دوشنبه، تصریخ کرد : با ورود سامانه بارشی جدید دیگری از روز سه شنبه مناطق جنوب وجنوب غرب کشور شاهد بارش خواهند بود.

وی با بیان اینکه توده هوای سرد طی دو روز آینده پدیده غالب در نقاط شمالی کشور خواهد بود گفت: آبهای خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر برای چهار روز اینده متلاطم و مواج خواهند بود.

رفیعی با پیش بینی وضعیت جوی پایتخت اعلام کرد: هوای تهران صاف همراه با غبار محلی و دربعد از ظهر با افزایش ابر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کمینه هوای امروز تهران راه منفی ۴ درجه و بیشینه دما را مثبت ۲ درجه اعلام کرد.

وی در ادامه سردترین نقطه کشور را فریمان در استان خراسان رضوی با دمای ۲۴ درجه زیر صفر دانست و خاطرنشان کرد: امروز صبح سردترین مراکز استان شهرکرد و مشهد با ۱۸ درجه زیر صفر بودند.