شناسهٔ خبر: 124371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم بزرگداشت روز زن در راهداری البرز برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز زن به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن مراسمی در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار و از بانوان شاغل در این مجموعه تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، صبح امروز، شنبه، 24 دی‌ماه به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن مراسمی در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد.

هما باعثی، مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای در امور بانوان در این مراسم اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی تمام انسان‌ها در تمام اعصار است. به هرجنبه شخصیتی دختر نبی‌اکرم(ص) که نگاه کنیم می‌توانیم درس‌های ویژه‌ای بگیریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) تا لحظه شهادتش پایبندی خود را به ولایت با تمام وجود اثبات کرد، گفت: امروز زنان جامعه ما با تاسی به آن حضرت در نقش‌های مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: زنان جامعه ما در قالب نقش مادری می‌توانند پرورش‌دهنده نسلی باشند که مسئولیت‌پذیر و متخصص است. نسلی که می‌تواند آینده کشور را به بهترین شکل ممکن رقم بزند.

باعثی در ادامه با اشاره به فعالیت بانوان در سازمان راهداری گفت: علی‌رغم تمام سختی‌های کار حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در حال حاضر 1100 نفر از کارکنان این مجموعه را بانوان تشکیل می‌دهند که با تمام توان در این عرصه فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ارتباط با رسانه‌های دفتر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای، تصریح کرد: قطعا حضور بانوان در مجموعه راهداری البرز گامی برای ایفای نقش آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم است و این حضور نویدبخش آن است که بانوان در کنار نقش مادری و همسری هم می‌توانند نقش اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

در ادامه علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه تمام فضایل و عظمتی که در عالم هستی وجود دارد در وجود دختر گرامی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نهفته است، گفت: دختر نبی‌اکرم(ص) با عمری کوتاه‌ اسوه حسنه برای تمامی انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از سیره فاطمی اوج سعادتمندی بشریت را رقم می‌زند، افزود: یکی از علل نائل شدن حضرت زهرا(س) به مقامات والا در نزد پروردگار، انتخاب معیار و ملاک زندگی طبق دستورات خداوند متعال بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، تصریح کرد: امروز با پیشرفت علم  و کسب مهارت‌های لازم توسط زنان پرتلاش، نگاه‌ها به حضور و جایگاه زن در جامعه تغییر کرده است.

زندی‌فر اضافه کرد: در حال حاضر زنان و مادران با پذیرش تعهد، تخصص و با تبعیت از مکتب حضرت زهرا در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور پررنگی دارند و در کنار مردان نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی، ضمن قدردانی از تلاش بانوان شاغل در اداره‌کل راهداری البرز گفت: یقینا اهداف تعیین‌شده در این مجموعه با همکاری شما محقق می‌شود و امیدوارم روز به روز شاهد درخشش شما بانوان در عرصه‌های مختلف باشیم.

در پایان از بانوان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.