شناسهٔ خبر: 124396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان:

ارتقای شاخص توسعه راه های فرعی جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه

هم اندیشی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با بیان اهمیت جنوب این استان که یک ظرفیت برای توسعه این خطه است گفت: به منظور کمک به رونق اقتصادی منطقه و پیشگیری از مشکلات ناشی از بارندگی های سیل آسا در جنوب استان ضروری است امکانات اولیه در این مناطق تقویت شود که مهم ترین آن راه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری در جلسه هم اندیشی پروژه  محور فنوج_تنگه سرحه اظهار داشت: زندگی بخش زیادی از مردم جنوب سیستان و بلوچستان با تولید و اشتغال در روستاها گره خورده است، اما یکی از مشکلات اصلی در مناطق روستایی این منطقه نبود راه مناسب است بطوری که در بارندگی ها فصلی خسارت قابل توجهی به شبکه راههای روستایی وارد و شاهد مسدود شدن راه ها هستیم.

وی ادامه داد: در هر  بارندگی شهرستان های فنوج و لاشار که طول راههای خاکی آنها بیشتر است و از پایین ترین شاخص های راه آسفالت برخودارند با مسدود شدن راهها شهروندان آنها دچار مشکلات فراوانی می شوند و با چالش های زیادی رو به رو می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل در زمان بروز سیلاب تنها با توانمندی دستگاه های اکیپ های امانی خود شهرستان مجبور به ارائه خدمات به شهروندان است که کفایت نمی کند.

وی افزود: اگر وضعیت راه های فرعی بهبود و در صورتی که منابع و اعتبارات لازم به منظور حل مشکلات این حوزه به خوبی پیگیری و تخصیص یابد، تاثیر بهبود این وضعیت در سایر بخش های مناطق روستایی هم قابل مشاهده خواهد بود.

 قادری خاطر نشان کرد: با توجه به نقش توسعه ای راه های فرعی در ایجاد زمینه برای توسعه اقتصادی و پیشرفت جنوب استان، مناسب سازی و بهسازی این مسیرها، بیش از پیش ضروری است.