شناسهٔ خبر: 124494 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان خبر داد؛

صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر

بندر بوشهر مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله رمپ اولین محموله صادرات یخچالی از طریق لندیگنرافت از کنگان به قطر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالمحمد نادری مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان در تشریح این خبر اظهار کرد: در نشست هم اندیشی برای حل مشکلات تجار و بازرگان مسائل و مشکلات مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که بدون تردید با رویکرد تسهیل در فعالیت های تجار و بازرگان برای رفع موانع گامی اساسی برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به گنجایش و توسعه اسکله کنگان و افزایش حوضچه از ٧ به ٣٧ هکتار تجار و بازرگانان در خواست بازنگری در قانون ساماندهی لنج ویژه بندر کنگان را مطرح کردند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان ادامه داد: ایجاد مشوق برای لنجدارانی که بار تجاری دارند از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در حوزه بندر و دریانوردی کنگان است.

وی یادآور شد: برای سفر ملوانی ملوان بیشتر از ٣ ماه امکان رد کردن بیمه وجود ندارد که ملوانان خواستار بازنگری در این قانون شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: همچنین برای ایجاد رونق و حضور سرمایه گذاران پیشنهاداتی از قبیل کاهش حقوق ورودی کالا به بندر کنگان ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله رمپ اولین محموله صادرات یخچالی از طریق لندیگنرافت از کنگان به قطر انجام شد.

نادری افزود: بندر کنگان با آغاز مبادلات تجاری شاهد تحولاتی چشمگیر در عرصه تجارت برون مرزی است که این مهم نویدبخش رونق بندر کنگان و افزایش فرصت های شغلی است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، وی گفت: با اقدامات و تمهیدات پیش شده برای تسهیل در حوزه‌های صادرات و واردات این رویه منجر به رضایتمندی بیشتر ساحل نشینان کنگان خواهد شد.