شناسهٔ خبر: 124518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

مختومه شدن ۳۴۴ پرونده قضائی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی

رییس اداره حقوقی راهداری آذربایجان شرقی رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۳۴۴ پرونده از پرونده های قضائی این اداره کل رسیدگی و مختومه شده که ۷۹ مورد از آنها مربوط به ۹ ماهه سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ معصومه جعفری رییس اداره حقوقی اداره کل  با اشاره به اینکه تعداد کل پرونده های قضایی اداره کل، ۸۰۰ مورد بوده که ۲۳۲ مورد از آنها از اول سال جاری تا پایان آذرماه امسال تشکیل شده است افزود: به سرانجام رسیدن پرونده های قضائی زمانبر بوده و سرعت حل آنها به عملکرد سایر دستگاه های اجرایی یا قضائی ذی ربط مربوط می شود.

وی عمده موضوعات پرونده های تشکیل شده را مربوط به تصادفات، مسائل مربوط به حریم‌ راه و تبدیل وضعیت همکاران اعلام و تصریح کرد: اگر همکاران بخش های مختلف اداره کل، قوانین و مقررات را به درستی رعایت کنند، بخش زیادی از پرونده ها کاهش می یابد.

 رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی احساس مسئولیت در قبال راه ها را لازمه حفاظت از این سرمایه ملی دانست و خاطرنشان کرد: برای مثال اگر گشت های راهداری، به محض مشاهده چاله های شکل گرفته در راه ها، نسبت به پر کردن آن با مصالح مناسب هر فصل اقدام کنند، تصادفات کاهش یافته و ضمن پیشگیری از  خسارت های جانی و مالی هموطنان، از تشکیل پرونده های قضائی هم جلوگیری می شود.

معصومه جعفری همچنین تکریم مسافران را به عنوان ولی نعمتان سیستم حمل و نقل کشور ضروری دانست و گفت: ۳۳۶ پرونده تخلف رانندگان و ۱۹۰ پرونده تخلف شرکت ها و موسسات حمل و نقل داخلی کالا و مسافر برای احقاق حق مردم به کمیسیون های ماده ۱۱ و ماده ۱۲ ارجاع شده و از این طریق بر اجرای صحیح قوانین و رعایت حق الناس تاکید شده است.