شناسهٔ خبر: 124521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

بازگشایی راه ارتباطی ۶۵۰ روستا در کردستان

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک در اکثر نقاط استان در ۲۴ساعت گذشته راه ارتباطی ۸۵۰روستای استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران تا ساعاتی پیش راه ۶۵۰ روستا بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک در اکثر نقاط استان در ۲۴ساعت گذشته راه ارتباطی ۸۵۰ روستای استان مسدود شد که با تلاش راهداران تا ساعاتی پیش راه ۶۵۰روستا بازگشایی شد.

وی افزود: در حال حاضر فقط راه ارتباطی ۲۰۰روستا مسدود است که باتلاش راهداران تا ۲۴ساعت آینده راه ارتباطی این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: بیشترین راه روستایی مسدودی دراستان مربوط به شهرستان کامیاران با ۱۲۰روستا و سنندج و دهگلان در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گفته وی همچنین راهداران در ۲۴ساعت گذشته به ۲مادر باردار گرفتار در برف در دهگلان وهفت مورد گاز گرفتگی امدادرسانی کردند.

حسنی اضافه کرد: در حال حاضر راه های اصلی و شریانی استان مشکلی وجود ندارد و تمام راه‌ها باز است.

وی یادآور شد: راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.