شناسهٔ خبر: 124525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول تدارکات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

حمایت از کالای باکیفیت ایرانی، اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی

مسول تدارکات راهداری آذربایجان شرقی مسئول تدارکات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: کالای باکیفیت ایرانی در اولویت اصلی خرید این اداره کل است و فقط در صورتی کالای خارجی خرید می شود که مشابه داخلی نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  آذربایجان شرقی؛ ناصر آقایی؛ مسئول تدارکات اداره کل گفت : در هنگام خرید کالای ایرانی، مارک کالا مشخص نمی شود اما داشتن علامت استاندارد، پروانه های ساخت و بهداشتی مورد تاکید قرار می گیرد تا ضمن ایجاد فضای رقابتی بین شرکت های تولید داخل، اجناس باکیفیت برای مصارف اداره کل و ادارات شهرستان خریداری شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد لاستیک های ماشین آلات این اداره کل از تولیدات شرکت های داخلی تهیه می شود خاطرنشان کرد: فقط در موارد محدود از جمله در خرید لاستیک گریدر به دلیل نبود تولید داخل، مجبور به خرید از محصولات شرکت های خارجی هستیم که در خرید آن هم نوع مارک را تعیین می کنیم تا جنس مرغوب تهیه شود.

مسئول تدارکات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از انجام ۳۰۰ فقره استعلام پروژه های عمرانی از طریق سامانه مربوطه و ۱۶۲ فقره استعلام خرید کالا و تجهیزات در سال جاری خبر داد و افزود:  ۴۵۰ مورد خرید در معاملات جزئی و برگزاری چهار مناقصه خرید کالا و تجهیزات در قالب معاملات بزرگ صورت گرفته است.

ناصر آقایی با اشاره به اینکه سالانه ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بیمه شخص ثالث و ۸۵ دستگاه بیمه بدنه می شود گفت: ۴۵ مورد هم بیمه مسئولیت توسط اداره کل انجام می شود که صرف ارزان بودن بیمه نامه ها مورد توجه نبوده و شرکت های بیمه مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از موفقیت در اعتبارسنجی، بیمه انجام می شود.