شناسهٔ خبر: 124538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری:

گودبرداری ها باید اصولی و با رعایت حریم ساختمان های مجاور باشد

نشست پایش ساختمانهای بلند مرتبه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: گودبرداری ها باید اصولی و با رعایت حریم ساختمان های مجاور باشد و حتماً با مالک سازه هایی که این موضوع را رعایت نمی کنند باید برخورد جدی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)؛ " طهماسب نجفی" در سومین جلسه کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه تاکید کرد: در گودبرداری هایی که توسط مالک یا سازنده ها انجام می شود، ضرورت دارد که به اصول فنی توجه ویژه شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: باید با قاطعیت با افرادی که نسبت به این موضوع مهم بی توجه هستند، برخورد شود.
وی از ابلاغ دستورالعمل برای تعریف شاخص و وحدت رویه در کشور برای احداث ساختمان های بلند خبر داد و گفت: این دستور العمل رویه ای مناسب برای یکسان سازی در احداث ساختمان های بلند در کشور خواهد بود که همه ملزم به رعایت نکات آن هستند.
 نجفی همچنین بر ساماندهی نماهای ساختمان ها با اجرای درست و توجه به نکات فنی تاکید کرد و گفت: جلسات کارشناسی با دستورکارهای مناسب و ضروری جامعه منجر به اجرای بهتر طرح ها می شود بنابراین این گونه جلسات باید خروجی مناسب داشته باشند.
سجاد امینی با اشاره به اینکه درسال های اخیر و با روند روبه رشد بلند مرتبه سازی در شهرها، آتش سوزی جان و مال مردم را به طور جدی تهدید می کند، خاطرنشان کرد: زمانی که ساختمان های بلند دچار آتش سوزی می شوند، عملیات امداد و نجات نقش مهم و حیاتی ایفا می کند، با این حال انجام کامل و اصولی عملیات فوق در مواجهه با خطر گسترش آتش سوزی بسیار دشوار و حساس خواهد بود.
مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ابتدا عوامل موثر در پیش گیری و کنترل آتش سوزی شناسایی شود، افزود: سپس پارامترهای موثر در کاهش احتمال رخداد آتش سوزی و ویژگی های ساختمان های بلند هنگام آتش سوزی، مشکلات تخلیه ساختمان، مهار آتش سوزی، راه پله و آسانسور در تخلیه ساختمان و محافظت از آنها هنگام آتش سوزی در ساختمان‌ها پیش‌بینی شود.
در پایان این جلسه پیشنهاداتی برای کاهش خسارت ناشی از آتش سوزی ارایه شد.