شناسهٔ خبر: 124543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی سفر رئیس جمهور به پاکدشت؛

مشکل سند ساکنان ۳ شهرک پاکدشت برطرف شد

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب سند میانکار طرح توسعه و عمران(طرح جامع) پاکدشت با هدف حل مشکل ساکنان سه شهرک پاکدشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در نوزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور سند میانکار پاکدشت مصوب شد که با تصویب این سند علاوه بر حل مشکل مالکین شهرک امیرالمومنین به میزان ۹۲ هکتار مشکل شهرک‌های استاد شهریار و انقلاب نیز مرتفع شد.

محبت خواه با بیان اینکه در نوزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با تلاش‌های مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت متبوع این سند تصویب شده است، گفت: تمام تلاش ما در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حل مشکل مردم پاکدشت بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: بیش از ۴۰ سال است که ساکنین شهرک‌های مذکور اکثرا در شرایط نامساعد مسکن(بافت فرسوده و یا سکونتگاهی) زندگی کرده و از هرگونه خدمات شهری محروم بوده اند که با تصویب سند میانکار، این شهرکها ضمن الحاق به محدوده شهری از خدمات زیربنایی و روبنایی مناسب برخوردار خواهند شد و مشکلات عدیده تعاونی های مسکن شهرکهای عنوان شده حل و فصل می شود.

محبت خواه تصریح کرد: به توجه به اینکه سرریز جمعیت تهران به شهرهای اطراف بوده و شهر پاکدشت نیز یکی از شهرهای مد نظر است گفت: برآورد جمعیتی پاکدشت در افق مطالعاتی طی سالهای ۱۴۰۰ الی ۱۴۱۵ معادل ۴۱۵ هزار نفر با نرخ رشد متوسط ۲ درصد برآورد گردیده است.

وی ادامه داد: تصویب سند میانکار توسط شورای عالی شهرسازی کشور در شهرهای کرمانشاه، سنندج و ارومیه کمک بسیار بزرگی بوده است که امروز این موضوع برای پاکدشت نیز محقق شده است.