شناسهٔ خبر: 124603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خبر داد:

آماده‌باش ۲۰۰ نیروی راهداری در بوشهر همزمان با هشدار هواشناسی

آماده‌باش 200 نیروی راهداری در بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر سامانه بارشی قدرتمند، اکیپ های راهداری استان بوشهر در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر سامانه بارشی قدرتمند، اکیپ های راهداری استان بوشهر در آماده باش کامل قرار دارند.

اخترشناس اظهار کرد: اقدامات لازم به منظور کنترل سیلاب احتمالی انجام شده و تجهیزات و ماشین آلات راهداری در نقاط پر حادثه و کوهستانی که احتمال انسداد مسیر در آنها وجود دارد مستقر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر برای چهارمین مرحله همه مرخصی نیروهای راهداری استان لغو شده و در آماده باش کامل می باشند، افزود : کلیه اکیپ‌های راهداری در حالت آماده باش صد در صدی قرار دارند و همه مسیرهای مواصلاتی استان از طریق مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای رصد و مورد بررسی مستمر قرار خواهد گرفت.

وی از رانندگان درخواست کرد که از عبور و مرور در مسیرهای آبرو و توقف در حاشیه پل ‌ها و رودخانه ‌های فصلی جداً خودداری نموده و در صورت بروز هرگونه مشکل در انسداد مسیرها، از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل منتقل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: در راستای طرح راهداری زمستانی، ۲۰۰ نیرو، ۱۶۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۱۶ راهدارخانه فعال شده است.

اخترشناس همچنین با توجه لغزندگی سطح محورهای ارتباطی  درپی بارندگی و احتمال ریزش کوه در راههای کوهستانی از مردم استان خواست از سفر غیر ضرور جدا خوداری کنند.