شناسهٔ خبر: 124612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

انجام ۱۶۰ تن شن و نمک پاشی در جاده های کوهستانی ایلام

برفروبی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام اعلام کرد: طی سامانه بارشی شدید اوایل هفته جاری ۱۳۰ راهدار با به کار گیری حدود ۸۸ دستگاه ماشین آلات ۱۶۰ تن شن و نمک در مسیرهای کوهستانی پاشیدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور با اشاره به بارش های شدید اوایل هفته جاری در استان افزود: این مدت با تلاش عوامل راهداری ریزش برداری در ۹۴ مقطع از محورهای این استان انجام شد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ محور ارتباطی از شهرهای استان بارش برف و باران گزارش شد: بیان کرد: در این مدت ۲۷۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: ۳۲ تیم عملیاتی از راهداری ایلام با تعداد ۲۲۹ دستگاه ماشین آلات در کنار سایر دستگاه‌ها و پلیس راه در سطح جاده های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

چشمه خاور از ذخیره سازی ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۳ راهدارخانه استان خبر داد و یادآور شد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.