شناسهٔ خبر: 12465 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیته بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان مطرح کرد:

جزئیات بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان/ تصویب پیش‌نویس بعد از بررسی در وزارت کشور و سازمان نظام مهندسی

محسن بهرام غفاری رئیس کمیته بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان با اعلام آماده شدن پیش‌نویس بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان برای طرح در هیئت‌دولت، اعلام‌نظر نهایی و ارسال آن به هیئت دولت برای تصویب را منوط به بررسی نهادهای تصمیم‌گیر و مشورتی همچون وزارت کشور، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی دانست.

محسن بهرام غفاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان آخرین وضعیت نگارش و بررسی کمیته بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که در وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است، گفت: پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان در حال حاضر آماده است اما از آنجایی‌که در مورد نهایی شدن و تصویب آن و طرح در هیئت دولت باید سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، انجمن‌ها و تشکل‌هاي مرتبط اظهار نظر کنند این بازنگری نیازمند فرصت مناسب برای اعلام نظر نهایی است.

رئیس کمیته بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان افزود: مراجع مختلف تصمیم‌گیر و مشورتی باید در مورد مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اظهارنظر کنند تا به هیئت دولت برسد. در واقع مراجعی همچون وزارت کشور، سازمان‌های نظام مهندسی، انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی باید در این مورد اظهارنظر کنند.

بهرام غفاری ادامه داد: جلسه‌ای را اخیرا با معاونت عمرانی وزارت کشور در مورد بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان برگزار کردیم و در حال حاضر نیز در مرحله آماده‌سازی برای ارسال به هیئت دولت قرار دارد.

به گفته وی، زمان نهایی مصوب‌شدن مبحث دوم مقررات ملی ساختمان مشخص نیست و وابسته به پاسخ‌هایی است که از سوی مراجع تصمیم‌گیر همچون وزارت کشور در این خصوص اخذ می‌شود.

رئیس کمیته بازنگری مبحث دوم مقررات ملی ساختمان در بیان عمده تغییراتی که در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان از سوی کمیته بازنگری اعمال شده است، گفت: تقریبا ساختار کلی به هم نریخته است زیرا مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، مبحثی تازه تالیف و همچنین تازه تدوینی نیست اما اصلاحات قابل‌توجه در آن اعمال شده است که می‌تواند برطرف کننده مشکلات فعلی باشد./

نظر شما