شناسهٔ خبر: 124661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به بارش‌های اخیر؛

پاسخگویی سامانه ۱۴۱ چهارمحال و بختیاری به ۶ هزار تماس رسید

پاسخگویی سامانه 141 چهارمحال و بختیاری به 6 هزار تماس رسید رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به برقراری ۶ هزار و ۱۱۰ تماس با سامانه ۱۴۱ این مرکز از ابتدای امسال تا نیمه دی ماه ۱۴۰۱ گفت: این تعداد تماس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری )لاله اشرفی افزود: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه ها، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایط نقلیه در محورها، دریافت مسیر و مسافت بین‌شهری و همچنین اعلام برخی حوادث جاده‌ای، عمده‌ترین موضوع تماس‌های برقرارشده با سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ راهداری به شمار می‌رود.

وی افزایش بارندگی‌ها به ویژه بارش برف در سراسر استان را از دلایل رشد آمار تماس‌ها با مرکز مدیریت راه‌ها دانست و تصریح کرد: در پی بارش برف سنگین در چهارمحال و بختیاری تعداد تماس‌ها با این مرکز و سامانه ۱۴۱ از نیمه آذرماه تا اواسط دی ماه امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ مورد رسید که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۸۸۰ مورد به ثبت رسیده بود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران، رانندگان و مردم است.

اشرفی همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۸ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای استان فعال است، گفت: اطلاعات به دست آمده از آن‌ها تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک و رفع مشکلات احتمالی محورهای مواصلاتی دارد و تصاویر آنلاین به دست آمده از سامانه دوربین‌های نظارت تصویری به منظور بهره‌برداری به موقع در اختیار جمعیت هلال‌احمر، پلیس‌راه، اداره کل مدیریت بحران و واحدهای امنیتی و انتظامی نیز قرار می‌گیرد تا خدمات‌رسانی به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری ساخته شده است که این راه‌ها شامل ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲  هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است

برچسب‌ها: