شناسهٔ خبر: 124690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان:

اعتبار اتمام ساخت محور روستایی کوپچ- هبودان از منابع استانی تامین خواهد شد

تخصیص اعتبار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:به منظور بهره مندی هر چه سریعتر روستاییان جنوب استان مقرر گردید با افزایش رقم و تخصیص اعتبار از منابع استانی پیمانکار این پروژه را تا ۸ ماه آینده به طور کامل بازگشایی و برای رفاه مردم گرامی منطقه به اتمام برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سفر به جنوب این استان اظهار داشت: بنا به دستور استاندار و برای پیگیری مسائل و مشکلات پروژه های عمرانی، با اولویت محور های روستایی از محور در حال بازگشایی کوپچ ـ هبودان بازدید شد.

وی ادامه داد: این منطقه دارای ۱۳ پارچه آبادی با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر است که در حال حاضر به لحاظ تقسیمات کشوری در حوزه شهرستان لاشار واقع شده،اما مردم این منطقه برای دسترسی به مرکز شهرستان لاشار از طریق شهرستان نیکشهر و بخش آهوران تردد می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به لحاظ اهمیت، پروژه عملیات ساخت محور روستایی کوپچ ـ هبودان در جنوب استان از سال گذشته به همت سازمان مدیریت برنامه ریزی به طول ۱۳ کیلومتر تامین اعتبار و آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی مطلوب در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

بیجار با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه با مشکل تامین منابع مالی مواجه شده است، گفت: به منظور بهره مندی هرچه سریعتر روستاییان جنوب استان مقرر گردید با افزایش رقم و تخصیص اعتبار از منابع استانی،پیمانکار این پروژه را تا ۸ ماه آینده به طور کامل بازگشایی و برای رفاه مردم گرامی منطقه به اتمام برساند.

وی افزود: همچنین مقرر شد برای تکمیل ابنیه فنی و آسفالت این راه روستایی از منابع ملی که از طریق سازمان راهداری تامین خواهد شد پروژه به صورت کامل به بهره برداری برسد.

جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت راه های روستایی به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه هر منطقه گفت: زندگی بخش زیادی از مردم جنوب سیستان و بلوچستان با تولید و اشتغال در روستاها گره خورده است،اما یکی از مشکلات اصلی در مناطق روستایی این منطقه نبود راه مناسب است.

وی تاکید کرد: این اداره کل با پیگیری های لازم در صدد است از طریق تخصیص منابع ملی و استانی ،شاخص راه های روستایی جنوب این استان را ارتقا بخشد.

وی همچنین به احداث پل کرحمت در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهم ترین طرح های عمرانی این اداره کل با مشخصات چهار دهنه ۲۰ متری در حال ساخت است که با اعتبارات تخصیص یافته در صدد تسریع بهره برداری این پل بزرگ هستیم.