شناسهٔ خبر: 124792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف روبی ۱۸۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی به همت راهداران پرتلاش خراسان جنوبی

برف روبی خراسان جنوبی2.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از برف روبی ۱۸۷۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی استان با توجه به آغاز بارش برف از شب گذشته در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به شروع بارش برف و باران از شب گذشته گفت: از شب گذشته در محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف بوده ایم که با توجه به برنامه ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهداری، بلافاصله نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی در طول راههای برفگیر اقدام شد و در حال حاضر به همت همکاران تمامی محورهای مواصلاتی استان باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۹۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری ۲۳۰ نیروی راهدار در قالب ۵۳ اکیپ در حال خدمت رسانی در محورهای استان با اولویت برف روبی و بازگشایی محور های اصلی و شریانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در پی عملیات برفروبی از شب گذشته تاکنون، در سطح محورهای شهرستان های قاین، بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، خوسف و حوزه استحفاظی اداره دیهوک ۱۸۷۰ کیلومتر راه برف‌روبی و ۱۰۵۱ تن شن و نمک مصرف شده است.

جلال زاده تصریح کرد: راهدارن مستقر در محورهای استان در این مدت به ۹۱ دستگاه خودرو امداد رسانی کرده اند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، برنامه‌ریزی لازم برای استقرار راهداران و ماشین‌آلات راهداری و فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی روز گذشته صورت پذیرفت.

جلال زاده اضافه کرد: با توجه به لغزندگی فعلی سطح راه‌های استان از تمامی رانندگان خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی ؛ سوخت کامل و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند، خاطر نشان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌ رسانی وضعیت جاده‌های استان است.