شناسهٔ خبر: 124855 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار نارنجی آلودگی هوا برای تهران و کرج

آلودگي هواي تهران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و اعلام کرد: برای تهران و کرج هشدار نارنجی آلودگی هوا صادر شده است.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی پنج روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که سبب  آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود. همچنین هشدار نارنجی آلودگی هوا برای تهران و کرج صادر شده است و در تهران شاخص بالای ۱۵۰ اعلام شده است و این شرایط در چند روز آینده ادامه دارد.

گودرزی افزود: در برخی نقاط شمال‌شرقی کشور وزش باد شدید را داریم که  خیزش گرد و خاک را منجر می‌شود، همچنین سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق  هرمزگان این شرایط را دارند و احتمال خسارت به سازه‌های موقت در این مناطق وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: تا چند روز آینده استان‌های ساحلی دریای خزر، فارس و بوشهر بارش‌های پراکنده و خفیف دارند و دریای عمان و غرب تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود. 

وی با بیان این‌که امروز تهران آسمانی صاف تا کمی ابری و  غبارآلود دارد، گزارش داد: امروز صبح دمای هوا در ایستگاه مهرآباد صفر درجه شد و غبار در تهران ادامه خواهد داشت.