شناسهٔ خبر: 124895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل

کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در ۱۰ ماهه گذشته  از جابجایی ۳ میلیون و۶۰۰ هزارتن کالا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت حمل ونقل کالای پارس آباد گفت:این میزان جابجایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳ میلیون و۳۰۰ هزار تن کالا بودامسال افزایش ۸ درصدی را نشان می دهد.

 دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۲۵۷ هزار و ۶۰۳ برگ بارنامه در استان صادر شده افزود:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۴۳ هزار برگ بارنامه صادر شده بود در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۶ درصدی را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای،کیسه ای،سیب زمینی،مصالح ساختمانی،شمش آهن،آب معدنی،هندوانه،گازوئیل و انواع بنزین برشمرد و تصریح کرد:در ۱۰ ماهه گذشته فقط ۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل،۳۳۹ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد،۹۲۷ هزار تن کالا در شهرستان نمین،۱۷۱ هزار تن در شهرستان بیله سوار،۹۱ هزار تن در شهرستان مشگین شهر،۵۶ هزار تن در شهرستان گرمی،۲۲۵ هزار تن در شهرستان خلخال و۹۵ هزار تن نیز در شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین از افزایش ۲۹۰ درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال خبرداد و خاطرنشان شد:در ۱۰ ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۳۷۵ برگ بارنامه در شهرستان خلخال صادر شده که در مقایسه با سال قبل که حدود ۵هزار و۴۷۷ برگ بود امسال افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و۲باب پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شدو خاطرنشان کرد:۱۳ هزارو ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وثوقی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت و درحال خدمات رسانی به مردم  هستند افزود:وضعیت حمل ونقل کالا در استان کاملا عادی و روان است.