شناسهٔ خبر: 124965 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد؛

پیاده سازی و به روز رسانی سامانه‌های مدیریت روسازی معابر درون شهری در بستر GIS

اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توانمندی‌، تخصص و پشتکار جوانان همکار موفق به پیاده‌سازی سامانه های مدیریت روسازی معابر درون شهری در بستر GIS، مدیریت روسازی فرودگاه (APMS) و توسعه اپلیکیشن‌های کاربری برداشت اطلاعات وضعیت روسازی شده ایم که بروز رسانی آنها بصورت مستمر در این شرکت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این دفتر با بهره­‌گیری از دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و در اختیار داشتن تجهیزات به روز و منحصربفرد، نقش تاثیرگذاری در راستای تحقق سیاست­‎‌ها و برنامه‌‎های مدیریت دارایی زیر ساخت‌های حمل و نقل در حوزه‌های مدیریت روسازی راه‌های درون شهری و برون شهری (PMS)، سطوح پروازی فرودگاه (APMS)، ابنیه فنی راه در سطح شبکه و پروژه در سراسر کشور ایفا می‌کند.

اصلانزاده افزود: این دفتر با همکاری و هماهنگی متولیان نگهداری راه‌ها در کشور همانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها و ... موفق شده تاکنون وضعیت روسازی شبکه راه‌های شریانی کشور را در ۳ دوره، شبکه راه‌های فرعی را در ۲ نوبت و معابر بزرگراهی شهر تهران را در ۴ نوبت با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته ارزیابی وضعیت روسازی پایش کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دفتر دور اول پایش وضعیت روسازی معابر دورن شهری را با همکاری شهرداری شهرهای تهران، زنجان، قم، مشهد و البرز را به اتمام رسانده و نتایج تحلیل و نقشه‌های اجرایی را در اختیار کارفرمایان قرار داده است.

اصلانزاده اضافه کرد: این اداره کل موفق شده است در حوزه روسازی سطوح پروازی فرودگاه، وضعیت باربری و ناهمواری باند پرواز ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را حین انجام عملیات بهسازی باند مذکور ارزیابی کرده و نتایج آن را مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی در اختیار متقاضی قرار داده تا ادامه عملیات بهسازی باند پرواز با مشکل مواجه نشود.

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به روش‌ها و تجهیزات منحصربفرد پایش وضعیت روسازی در این شرکت اشاره کرد و گفت: اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با استفاده از دستگاه F/HWD به منظور ارزیابی ظرفیت باربری روسازی راه و فرودگاه، دستگاه اسکنر سطح جاده مجهز به سیستم اندازه­گیری لیزری خودکار خرابی‌ها، RSP به منظور ارزیابی ناهمواری سطح روسازی ، قادر است با سرعت بالا، بدون ایجاد اختلال در ترافیک عبوری، حداقل تخریب در عملیات میدانی و ارائه نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدامات موثری در زمینه ارزیابی وضعیت روسازی در سطح شبکه و سطح پروژه به متولیان راه و فرودگاه کشور ارائه کند.

اصلانزاده تصریح کرد: این دفتر با داشتن دستگاه ژئوالکتریک ۹۶ کاناله با مکانیزم تزریق جریان الکتریکی به داخل زمین و اندازه‌گیری پتانسیل الکتریکی در فواصل منظم، اطلاعات مفیدی از وضعیت زیرسطحی در اختیار کارشناسان ژئوتکنیک و زمین شناسان قرار می‌دهد.

اصلانزاده به خدمات مهندسی قابل ارائه توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اشاره کرد و گفت: این دفتر در ارزیابی سطح شبکه به بررسی کلی وضعیت روسازی و پیش‌بینی هزینه مورد نیاز برای نگهداری آن در سطح مطلوب می‌پردازد در این راستا شناسنامه محورها، خصوصیات عملکردی محورها، تعیین نوع سیاست نگهداری) پیشگیرانه، بهسازی و بازسازی( در شبکه راه و قطعه­بندی محورها و تخمین هزینه‌های مورد نیاز عملیات و نقشه‌های اجرایی از جمله خدمات دیگر دفتر مهندسین مشاور در این حوزه است.

وی همچنین به دیگر خدماتی که توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه می شود اشاره کرد و گفت: ارزیابی در سطح پروژه شامل مطالعه جامع وضعیت روسازی و طرح بهسازی روسازی راه، ارزیابی خرابی سطحی روسازی، تعیین ناهمواری روسازی راه در پروژه­های تحویل راه‌های جدید یا بهسازی شده، ارزیابی ظرفیت باربری سطوح پروازی، ارزیابی ناهمواری سطوح پروازی، استفاده از روش‎های ژئوفیزیکی مانند رادار نفوذی زمین(GPR) و مقاومت ویژه الکتریکی از جمله خدمات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این حوزه است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وی با اشاره به استمرار تحقیق و توسعه در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توانمندی‌ ، تخصص و پشتکار جوانان همکار در این شرکت دانش بنیان ، موفق به پیاده‌سازی سامانه های مدیریت روسازی معابر درون شهری در بستر GIS، مدیریت روسازی فرودگاه (APMS) و توسعه اپلیکیشن‌های کاربری برداشت اطلاعات وضعیت روسازی شده ایم که بروز رسانی آنها بصورت مستمر در این شرکت در حال انجام است .