شناسهٔ خبر: 124974 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در دیدار فرماندار شهرستان رشت با مدیرکل راه‌آهن شمال٢ مطرح شد:

هم افزایی سازمانی برای زیباسازی و بهسازی بلوار دسترسی ایستگاه راه‌آهن رشت/رونق اقتصاد و گردشگری داخلی با تکمیل قطعات رشت-کاسپین و رشت-آستارا

ریل راه آهن در دیدار فرماندار شهرستان رشت با مدیرکل راه‌آهن شمال٢ بر اهمیت هم‌افزایی سازمانی برای زیباسازی و بهسازی بلوار دسترسی ایستگاه راه‌آهن رشت تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال٢ در دیدار حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت که روز گذشته در ایستگاه راه‌آهن رشت برگزار شد، اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن رشت پیشخوان استان گیلان برای مسافران حوزه ریلی به شمار می‌رود و به همین خاطر در راه‌آهن اراده استواری برای ارتقاء جلوه زیبای ایستگاه و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تجار وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن رشت از ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه یک شبکه ریلی محسوب می‌شود، افزود: تحقق چنین امر مهمی در سایه هم‌افزایی سازمانی محقق و تسهیل خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ با بیان اینکه بهترین سالن‌های مسافری از قبیل فدک و پنج ستاره زندگی در مسیر رشت-مشهد وجود دارد، تصریح کرد: مسیر ریلی استان گیلان یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور است و استقبال خوب مردم از راه آهن سبب شده تا روزانه تعداد زیادی مسافر و توریست به ایستگاه راه آهن رشت مراجعه کنند، به همین خاطر زیباسازی پیشخوان و مسیر دسترسی ایستگاه برای تکریم مشتری و جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است.

حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت نیز در این نشست به اهمیت گسترش خطوط ریلی استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل قطعات رشت-کاسپین و رشت-آستارا، بی‌شک ارتباطات و مبادلات با روسیه، قفقاز و آسیای میانه افزایش یافته و علاوه بر ایجاد ظرفیت بی‌نظیر در صنعت، تجارت و گردشگری خارجی، تاثیر بالایی نیز بر رونق اقتصاد، بازرگانی و گردشگری داخلی خواهد داشت.

امام پناهی آمار جابه‌جایی مسافرین از طریق ناوگان ریلی استان را گویای استقبال مردم گیلان از این شیوه حمل‌ونقلی برشمرد و اظهار کرد: در مدت زمان کمی که از افتتاح راه‌آهن شمال۲ می‌گذرد استقبال خوب و چشمگیر از این مد حمل‌ونقلی نشان می‌دهد که باید به توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم که این امر نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌ها ذی‌مدخل است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال٢، وی ضمن آشنایی با برخی کمبودهای موجود، نسبت به پیگیری موارد مطرح در این دیدار از جمله بهسازی و زیباسازی بلوار دسترسی به ایستگاه راه‌آهن رشت، افزایش خدمات شهری و نظارت بر مسائل امنیتی قول مساعد داد و تاکید کرد: مشکلات مربوط به ایستگاه راه‌آهن رشت طی نشستی با حضور مسئولین ذیربط، بررسی و پیگیری خواهد شد.