شناسهٔ خبر: 124981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری تفرش خبر داد؛

شروع عملیات اجرایی احداث ۳ کیلومتر روشنایی در محور تفرش-سلفچگان

رئیس راهداری تفرش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش از شروع عملیات اجرایی احداث سه کیلومتر روشنایی طولی در محور تفرش-سلفچگان محدوده گردنه گیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، روح اله شمسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش گفت: عملیات اجرای سه کیلومتر روشنایی در گردنه گیان واقع در محور تفرش-سلفچگان شروع شده و در حال حاضر پیمانکار مربوطه مشغول به نصب پایه های روشنایی آن است.

وی افزود: پس تکمیل مرحله نصب پایه ها و کابل کشی، نصب چراغهای روشنایی و تأمین شبکه برق آن نیز انجام خواهد شد تا کاربران جاده‌ای در عبور شبانه از این محور از ایمنی لازم برخوردار باشند.

به گفته شمسی محور تفرش-سلفچگان یکی از جاده‌های مه گیر و برفگیر در فصل زمستان است که با اجرای روشنایی طولی علاوه بر ارتقای سطح ایمنی تردد، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان تفرش نیز محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای امسال نیز در دو کیلومتر از همین محور، روشنایی طولی اجرا شده که با اجرای فاز دوم این طرح، طول روشنایی احداث شده در این محور در سال جاری به پنج کیلومتر خواهد رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش یادآور شد: محور تفرش-سلفچگان در محدوده استان مرکزی به طول ۱۵ کیلومتر است که در چهار کیلومتر ابتدایی آن در سال ۱۳۹۴ روشنایی طولی احداث شده بود که با اجرای طرح جدید این میزان روشنایی به ۹ کیلومتر ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: برای تکمیل روشنایی طولی در این محور، قرارداد احداث شش کیلومتر دیگر با پیمانکار منعقد شده که به محض تأمین زیرساخت شبکه برق، عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

شمسی اعتبار اجرای این ۱۱ کیلومتر روشنایی را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار اجرای این پروژه در سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به شهرستان تفرش و هم افزایی نماینده مردم شهرستانهای تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس میسر شد که با اجرای این طرح ضمن ارتقاء سیستم روشنایی در محور تفرش-سلفچگان امیدواریم شاهد کاهش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی باشیم.