شناسهٔ خبر: 124993 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سرما در کردستان به ۲۴ درجه زیر صفر رسید/ زرآباد گرم‌ترین ایستگاه کشور شد

سرما قاملو واقع استان کردستان با ثبت دمای منفی ۲۴.۲ درجه سردترین نقطه کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی کشور روستای قاملو واقع در استان کردستان با ثبت کمینه دمای ۲۴.۲ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شد.

علاوه بر کردستان، استان‌ زنجان با ثبت کمینه دمای ۲۳.۶ درجه در گرماب و استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۲۳.۳ درجه در شهرکرد از دیگر مناطق سرد کشور طی این مدت بودند.

جزبره ابوموسی در استان هرمزگان با ثبت بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه کشور در شبانه روز گذشته شد.

پس از ابوموسی، زرآباد واقع در استان سیستان و بلوچستان با بیشینه دمای ۲۳.۸ درجه و فرودگاه عسلویه و گتوند در استان خوزستان  با بیشینه دمای ۲۲.۷ درجه گرم‌ترین مناطق کشور شدند.

دمای هوا در استان تهران نیز در گرم‌ترین ساعت به ۱۰.۶ درجه در ورامین و در سردترین ساعت نیز در فیروزکوه به منفی ۱۴.۴ درجه رسید.

هوای ایران در دی ماه ۱ درجه سردتر از نرمال شد

داده‌های پهنه ای میانگین دمای هوای کشور نشان می‌دهد که دی ماه امسال دمای کشور حدود یک درجه سلسیوس سردتر از نرمال بوده است.

به طور کلی هوای دی ماه در ۲۸ استان کشور سردتر از نرمال بوده است که استان البرز با کاهش منفی ۲.۳ درجه، بیشترین افزایش سرما و آذربایجان شرقی و بوشهر با منفی ۰.۱ درجه کاهش، کمترین افزایش سرما را نسبت به شرایط نرمال داشته اند.

با این وجود میانگین دمای دی ماه در سه استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و آذربایجان غربی افزایش یافته است.